Elektronik Ofis Nedir?
Elektronik
ofis olarak da bilinen elektronik ofis, bilgisayar teknolojisinin önemli ölçüde
kullanılmasını sağlayan herhangi bir ofis ortamını ifade eden bir terimdir. Bu
terim ilk olarak 20. yüzyılın ortalarında ortaya çıkmış ve 1980'lerin on
yıllarında yaygın olarak kullanılmaya başlanmış ve daha çok ofis ortamları
manuel yöntemlerle dağıtılmış ve daha çok masaüstü bilgisayarlar, ana
bilgisayarlar ve sunuculardan oluşan bir kombinasyona dayanmaya başlamıştır. iş
ile ilgili görevleri yönetmek için. Günümüzde, elektronik ofis,KOSGEB kredi başvurusu insanların sanal olarak, doğru tipte
dizüstü bilgisayar veya dizüstü bilgisayar ve güvenilir kablosuz bağlantı ile
neredeyse her yerden çalışabilmeleri için kablosuz teknolojinin kullanılmasını
içeren sanal ofise eşittir.
Elektronik ofisin temel faydalarından biri, farklı iş
görevlerini yönetmek için basılı kopya belgelere daha az güvenme yeteneğidir.
Örneğin, bir muhasebe veya faturalandırma uzmanı, geleneksel basılı kopya
muhasebe defterlerinin faturalandırma siparişlerini faturalandırma, fatura
oluşturma ve hatta ödenmemiş faturalarda alınan ödemeleri göndermek suretiyle
kullanmasını önemli ölçüde azaltabilecektir. Benzer şekilde, bir satış elemanı,
her potansiyel müşteri ve müşteri üzerinde kağıt dosyaları tutmak yerine bir
satış veri tabanından yararlanarak bir elektronik ofisin kullanımından
yararlanabilir. Mektup yazmak veya sunum hazırlamak gibi pek çok büro görevi
artık elektronik olarak yapılabiliyor, kağıt tüketimini daha da azaltıyor ve
aynı zamanda verilerin düzenli ve kolay şekilde saklanmasını da
kolaylaştırıyor.
Çeşitli
görevlerin yerine getirilmesiyle ilişkili kâğıt tüketiminin azaltılmasıyla
birlikte, elektronik ofis ortamı da daha yüksek düzeyde güvenlik sağlar.
Kullanıcılar çeşitli dokümanları parola ile koruyabilir, şifreli veri
tabanlarına erişimi sınırlayabilir ve hatta erişimi bir şekilde şifreleyerek
bazı uzak veri depolama çözümlerine yerleştirilen dosyalara erişimi
kilitleyebilir. Her ne kadar kusursuz olmasa da, bu güvenlik seviyesi
genellikle, masaüstü bilgisayarın ortaya çıkmasından önce yaygın olarak
kullanılan kilitli dosya dolapları, İşkur işsizlik maaşıkasalar ve tonozların
kullanımı üzerinde bir gelişme olarak kabul edilir.
Elektronik ofis, bir iş ortamında kağıt kullanımını ortadan
kaldırmazken, yazılım programlarının ve şirket ağlarının sorumlu kullanımı,
basılı kopya belgelerinin korunması ihtiyacını büyük ölçüde azaltmaktadır.
Belgeler gerektiğinde ve gerektiğinde basılabildiğinden, bir elektronik ofis
kurmak için gereken alan önemli ölçüde daha küçüktür, bu da alanın premium
olduğu durumlarda özellikle önemli bir avantajdır. Bazı endüstrilerde, sanal
ofisin kullanımı, çalışanların merkezi bir yerde değil de, işletme
maliyetlerini büyük ölçüde azaltabilecek bir şekilde uzaktan çalışmasına izin
vermeyi mümkün kılmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder