Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?
Bir durum analizi yürütmek için çeşitli yollar vardır. Bir
şirket, güçlü, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler (SWOT) analizi veya
müşterileri, şirketi ve rakipleri inceleyen üçlü model gibi yerleşik yöntemleri
kullanabilir. Bir işletmenin mevcut pazar ortamı ve ürün analizi gibi en çok
hangi konuları etkilediğine bağlı olarak kendi durum analizi sürecini
geliştirmesi yararlı olabilir.
Bir durum
analizi yürütmenin en popüler yollarından biri, KOSGEB kredi başvurusubir SWOT analizi yapmaktır. Bu, şirketin
ve çevresinin hızlı bir değerlendirmesini yapmanın basit bir yoludur. Geçmiş ve
şimdiki güçlü ve zayıf yönlerin analizini gerektirir, böylece neyin
değiştirilmesi gerektiğini ve hangi yöntemlerin zaten çalışmakta olduğunu
belirleyebilir. Analiz ayrıca, işletmenin hedeflerine ulaşmasına yardımcı
olabilecek potansiyel dış ve iç fırsatların araştırılmasını da içerir. SWOT
analizi ayrıca, kendisine zarar verebilecek gelecekteki gelişmeler de dahil
olmak üzere, şirkete zarar verebilecek tehditleri de göz önünde bulundurur.
Üçlü analiz metodu, bir durum analizi yapmak için başka
etkili bir yol olabilir. Bu yöntemin bir yönü de, şirketin en iyi avantaja
sahip olduğu yeri ve diğer alanlarda nasıl ilerleyeceğini belirlemek için
şirketi analiz etmektir. Yarışmanın incelenmesi bu yöntemin başka bir
parçasıdır. Öncelikle, rakiplerin birbirinden ne kadar farklı olduklarının
belirlenmesi, böylece şirketin kendi güçlü yanlarıyla bir avantaj kazanmasıdır.
Üç c’nin
metodunun en önemli bölümlerinden biri, İşkur işsizlik maaşımüşterilerin analizi.
Bu çoğunlukla müşteri davranışları, ihtiyaçları ve istekleri üzerine bir
çalışmadır. Şirkete optimum satış için mevcut ve gelecekteki teklifleri nasıl
ayarlayacağına dair bir fikir vermek amacıyla yapılır.
Bu popüler yöntemlere ek olarak, bir durum analizi aynı
zamanda başka birçok farklı veri türünün toplanmasını da içerebilir. Geçmiş ve
günümüz piyasasının kapsamlı bir analizi ve geleceği öngörmek, bir şirketin
kendini nasıl konumlandıracağına karar vermesine yardımcı olabilir. Bu sektörün
çalışmasını, benzer büyüklükteki şirketleri ve genel ekonomik ortamı
içerebilir. Ayrıca, bir şirketin ürün tekliflerini ve bunların kamuya nasıl
dağıtıldığını analiz etmesi de yararlı olabilir, çünkü bu unsurlar genellikle
işin çekirdeğini oluşturur.
Yorumlar
Yorum Gönder