CRM'nin BPO'daki Önemi Nedir?



Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), bir işletmenin belirli yönlerini işlemek için üçüncü taraf kaynakların işe alınma pratiği, iş süreci dış kaynak kullanımına (BPO) daha geniş biçimde atanan işlevlerden biridir. Birçok şirket, müşterileri ile olan ilişkileri asgari maliyetlerle tutarlı bir şekilde daha kolay bir şekilde sağlamak için BPO koşullarında CRM uygulamaktadır. CRM, şirket ve BPO sağlayıcısı arasında karşılıklı olarak yararlı bir iş ilişkisinin geliştirilmesine yardımcı olmak için de uygulanmaktadır. Bu, özellikle çalışma koşullarının veKOSGEB kredi başvurusu
uygulamalarının şirketin ana ofisinden farklı olduğu farklı ülkelerde dış kaynak kullanımı için geçerlidir. BPO çıkışlarında CRM, her iki tarafın birbiriyle hizalanmasına ve iş akışını düzenlemesine yardımcı olurken aynı zamanda ilişkinin uzun vadeli ilişkisini de korur.

CRM'nin herhangi bir işteki önemi, müşterilerin şirketlerle etkileşimde bulunabildikleri en doğrudan yöntem olduğu gerçeğinde yatmaktadır. Bu nedenle, CRM üç ana nedenden dolayı uygulanır: potansiyel yeni müşterileri çekmek ve dönüştürmek, mevcut müşterileri korumak ve müşterileri kazanmak ve sürdürmek için daha iyi yollar geliştirmeye yardımcı olmak. Bunlar genellikle teknik destek ve müşteri hizmetleri ve agresif hedefli pazarlama stratejileri aracılığıyla yapılır. Etkin bir CRM departmanı çalıştırma maliyeti, bir BPO sağlayıcısına tahsis edilerek önemli miktarda kesilebilir.

Şirketler çeşitli nedenlerden ötürü BPO sistemlerinde CRM uyguluyor: daha ucuz işgücü, daha küçük tesis işletme maliyetleri ve 24 saat hizmet. Birçok müşteri, müşteri hizmetleri temsilcilerine 24 saat erişim, tek bir saat diliminde çalışırken çok daha pahalı olan bir şey talep ediyor. CRM, BPO ortamlarında çalışarak, çalışanların tüm saatlerde dünya çapında çalışabilmesini sağlayabilir. Her bir sektörün hemen hemen her anında satış yapabilme ve satış gerçekleştirebilmeleri nedeniyle, satış ve pazarlama odaklı CRM departmanları için günün 24 saati avantajlıdır.

BPO, kritik iş süreçlerini ele almak için üçüncü taraflara dayandığından bu yana, bunlar CRM'nin yanı sıra, transkripsiyon ve dosya organizasyonu gibi idari hizmetleri de içerir - şirketlerin, tedarikçilerle sağlıklı bir çalışma ilişkisi sürdürmeleri son derece önemlidir. İşletmelerin, özellikle BPO sağlayıcıları ile ilgilenen küçük bir CRM departmanı çalıştırmasıİşkur işsizlik maaşı  yaygın değildir ve tersi de geçerlidir. Sağlayıcılar, bir işletmeyi birden fazla müşteriye hizmet sunmaktan çıkarır ve BPO sistemlerinde CRM, şirket verilerini bir üçüncü tarafa emanet etmek isteyen müşterileri kazanmak ve sürdürmek için uygulanır. Bu durum, hem şirket hem de BPO sağlayıcısı, işlerini mümkün olduğunca kârlı tutmak için CRM'ye güvenirken, BPO'daCRM'nin döngüsel olarak önemini göstermektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?