CRM'nin BPO'daki Önemi Nedir?
Müşteri
ilişkileri yönetimi (CRM), bir işletmenin belirli yönlerini işlemek için üçüncü
taraf kaynakların işe alınma pratiği, iş süreci dış kaynak kullanımına (BPO)
daha geniş biçimde atanan işlevlerden biridir. Birçok şirket, müşterileri ile
olan ilişkileri asgari maliyetlerle tutarlı bir şekilde daha kolay bir şekilde
sağlamak için BPO koşullarında CRM uygulamaktadır. CRM, şirket ve BPO
sağlayıcısı arasında karşılıklı olarak yararlı bir iş ilişkisinin
geliştirilmesine yardımcı olmak için de uygulanmaktadır. Bu, özellikle çalışma
koşullarının veKOSGEB kredi başvurusu
uygulamalarının şirketin ana ofisinden farklı olduğu farklı
ülkelerde dış kaynak kullanımı için geçerlidir. BPO çıkışlarında CRM, her iki
tarafın birbiriyle hizalanmasına ve iş akışını düzenlemesine yardımcı olurken
aynı zamanda ilişkinin uzun vadeli ilişkisini de korur.
CRM'nin herhangi bir işteki önemi, müşterilerin şirketlerle
etkileşimde bulunabildikleri en doğrudan yöntem olduğu gerçeğinde yatmaktadır.
Bu nedenle, CRM üç ana nedenden dolayı uygulanır: potansiyel yeni müşterileri
çekmek ve dönüştürmek, mevcut müşterileri korumak ve müşterileri kazanmak ve
sürdürmek için daha iyi yollar geliştirmeye yardımcı olmak. Bunlar genellikle
teknik destek ve müşteri hizmetleri ve agresif hedefli pazarlama stratejileri
aracılığıyla yapılır. Etkin bir CRM departmanı çalıştırma maliyeti, bir BPO
sağlayıcısına tahsis edilerek önemli miktarda kesilebilir.
Şirketler çeşitli nedenlerden ötürü BPO sistemlerinde CRM
uyguluyor: daha ucuz işgücü, daha küçük tesis işletme maliyetleri ve 24 saat
hizmet. Birçok müşteri, müşteri hizmetleri temsilcilerine 24 saat erişim, tek
bir saat diliminde çalışırken çok daha pahalı olan bir şey talep ediyor. CRM,
BPO ortamlarında çalışarak, çalışanların tüm saatlerde dünya çapında
çalışabilmesini sağlayabilir. Her bir sektörün hemen hemen her anında satış
yapabilme ve satış gerçekleştirebilmeleri nedeniyle, satış ve pazarlama odaklı
CRM departmanları için günün 24 saati avantajlıdır.
BPO, kritik iş süreçlerini ele almak için üçüncü taraflara
dayandığından bu yana, bunlar CRM'nin yanı sıra, transkripsiyon ve dosya
organizasyonu gibi idari hizmetleri de içerir - şirketlerin, tedarikçilerle sağlıklı
bir çalışma ilişkisi sürdürmeleri son derece önemlidir. İşletmelerin, özellikle
BPO sağlayıcıları ile ilgilenen küçük bir CRM departmanı çalıştırmasıİşkur işsizlik maaşı yaygın değildir ve tersi de geçerlidir.
Sağlayıcılar, bir işletmeyi birden fazla müşteriye hizmet sunmaktan çıkarır ve
BPO sistemlerinde CRM, şirket verilerini bir üçüncü tarafa emanet etmek isteyen
müşterileri kazanmak ve sürdürmek için uygulanır. Bu durum, hem şirket hem de
BPO sağlayıcısı, işlerini mümkün olduğunca kârlı tutmak için CRM'ye güvenirken,
BPO'daCRM'nin döngüsel olarak önemini göstermektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder