Farklı Kurum Kültürü Modelleri Nelerdir?
Kurum kültürü modelleri, bir şirketin içindeki doğal ortamı
temsil eder. Bazı durumlarda, model resmi bir yapıya veya tanımlanmış kurallara
sahip olmayabilir. Ortak kurum kültürü modelleri klan, adhokrasi, hiyerarşi ve
pazardır. Eski iki kültür modeli doğada daha organik, ikincisi ise
mekanistiktir. Bir şirket, hangi yöntemin onu çalıştıran kişilerin kişisel
hedeflerini, inançlarını ve değerlerini karşıladığını seçebilir ve kuruluşun
yönergelerini belirleyebilir.
Klanın kurum
kültürü modelleri, genellikle, bir arada bulunma, katılım, takım çalışması ve
aile duygusunun özelliklerini göstermektedir. Bu, tek bir şirkette çalışanlar
arasında güçlü bir bağ oluşturur. Çalışanlar, KOSGEB kredi başvurusuşirketi başarılı kılan geleneklere sadık
ve istekli olma eğilimindedir. Sahipler ve yöneticiler, yüksek moral yaratmaya
ve her bir çalışanın niteliklerini geliştirmeye daha istekli olabilirler. Daha
küçük kuruluşlar bu modele büyük organizasyonlardan daha iyi bir şekilde
işleyebilir.
Adhokrasi, kurum kültürü modelleri arasında daha yaratıcı,
uyarlanabilir ve girişimcidir. Bu modeli kullanan kuruluşlar, iş kollarını
genişletmeye çalıştıklarından operasyonlarda daha esnek olma eğilimindedir.
Risk alma da daha içseldir; Bireyler genellikle iş fırsatlarına dahil olan
potansiyel ödüller için risk almaya daha isteklidirler. Organizasyon pazar
payını kazanmak için daha agresif görünmekle birlikte burada yenilik ve büyüme
gereklidir. Doğası gereği gayri resmi olmasına rağmen, keşif, adhokrasi için
bir başka önemli özelliktir.
Hiyerarşi
kurum kültürü modellerini kullanan şirketler, disiplin ve yapı lehine olma
eğilimindedir. Organizasyon yapısını oluşturmak için sipariş, kurallar ve
tekdüzelik burada gereklidir, sahipler ve yöneticiler başarı için en iyi
fırsatı sunuyor. Bu kuruluşlarda çalışan bireyler genellikle kurallara ve
politikalara inanırlar. Bu iki faktöre bağlılık verimli ve etkili operasyonlara
yol açmalıdır. Sahipler ve yöneticiler, İşkur işsizlik maaşıgenellikle
hiyerarşi kurum kültürü modelini geliştiren ve geliştiren kurallar ve
politikalar oluşturan kişilerdir.
Bir pazar kurum kültürü modeli, kurumun iç çalışmalarına
analitik bir yaklaşımdır. Buradaki özellikler arasında, daha güçlü bir pazar
payı yaratmaya odaklanmayı amaçlayan rekabet ve hedef başarısı bulunmaktadır.
Sahipler ve yöneticiler belirleyici olma eğilimindedir ve çalışanları için
birden fazla başarıya sahiptir. Bu kuruluşlar rekabet avantajı elde etmek
isteyen bireyleri ve şirketin pazar üstünlüğü hedefini tutturma eğilimindedir.
Bu kurum kültürü modeli tipik olarak tüm modellerin en saldırganıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder