Farklı Kurum Kültürü Modelleri Nelerdir?



Kurum kültürü modelleri, bir şirketin içindeki doğal ortamı temsil eder. Bazı durumlarda, model resmi bir yapıya veya tanımlanmış kurallara sahip olmayabilir. Ortak kurum kültürü modelleri klan, adhokrasi, hiyerarşi ve pazardır. Eski iki kültür modeli doğada daha organik, ikincisi ise mekanistiktir. Bir şirket, hangi yöntemin onu çalıştıran kişilerin kişisel hedeflerini, inançlarını ve değerlerini karşıladığını seçebilir ve kuruluşun yönergelerini belirleyebilir.

Klanın kurum kültürü modelleri, genellikle, bir arada bulunma, katılım, takım çalışması ve aile duygusunun özelliklerini göstermektedir. Bu, tek bir şirkette çalışanlar arasında güçlü bir bağ oluşturur. Çalışanlar, KOSGEB kredi başvurusuşirketi başarılı kılan geleneklere sadık ve istekli olma eğilimindedir. Sahipler ve yöneticiler, yüksek moral yaratmaya ve her bir çalışanın niteliklerini geliştirmeye daha istekli olabilirler. Daha küçük kuruluşlar bu modele büyük organizasyonlardan daha iyi bir şekilde işleyebilir.

Adhokrasi, kurum kültürü modelleri arasında daha yaratıcı, uyarlanabilir ve girişimcidir. Bu modeli kullanan kuruluşlar, iş kollarını genişletmeye çalıştıklarından operasyonlarda daha esnek olma eğilimindedir. Risk alma da daha içseldir; Bireyler genellikle iş fırsatlarına dahil olan potansiyel ödüller için risk almaya daha isteklidirler. Organizasyon pazar payını kazanmak için daha agresif görünmekle birlikte burada yenilik ve büyüme gereklidir. Doğası gereği gayri resmi olmasına rağmen, keşif, adhokrasi için bir başka önemli özelliktir.

Hiyerarşi kurum kültürü modellerini kullanan şirketler, disiplin ve yapı lehine olma eğilimindedir. Organizasyon yapısını oluşturmak için sipariş, kurallar ve tekdüzelik burada gereklidir, sahipler ve yöneticiler başarı için en iyi fırsatı sunuyor. Bu kuruluşlarda çalışan bireyler genellikle kurallara ve politikalara inanırlar. Bu iki faktöre bağlılık verimli ve etkili operasyonlara yol açmalıdır. Sahipler ve yöneticiler, İşkur işsizlik maaşıgenellikle hiyerarşi kurum kültürü modelini geliştiren ve geliştiren kurallar ve politikalar oluşturan kişilerdir.

Bir pazar kurum kültürü modeli, kurumun iç çalışmalarına analitik bir yaklaşımdır. Buradaki özellikler arasında, daha güçlü bir pazar payı yaratmaya odaklanmayı amaçlayan rekabet ve hedef başarısı bulunmaktadır. Sahipler ve yöneticiler belirleyici olma eğilimindedir ve çalışanları için birden fazla başarıya sahiptir. Bu kuruluşlar rekabet avantajı elde etmek isteyen bireyleri ve şirketin pazar üstünlüğü hedefini tutturma eğilimindedir. Bu kurum kültürü modeli tipik olarak tüm modellerin en saldırganıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?