Farklı Kanal Stratejisi Türleri Nelerdir?



Üreticiler üç ana kanal stratejisi kullanarak ürünlerini pazarlayabilir: doğrudan, dağıtım ve perakende. Bu kanal stratejileri, ürünlerin akışını tüketicilerin ellerine kontrol etmek için tek yöntem olarak kullanılabilir veya birlikte kullanılabilirler. Stratejiler birbiriyle kombinasyon halinde kullanılırsa, kanal çatışmasından kaçınmak için özen gösterilmelidir.

Doğrudan bir kanal stratejisi seçen üreticiler bir ortak veya "aracı" kullanmadan ürünlerini kendileri satıyorlar. İşletmeler arası anlaşmalar genellikle doğrudan bir şekilde ele alınır. Örneğin, bir isim-marka bilgisayar üreticisi, KOSGEB kredi başvurusubüyük bir kişisel bilgisayar (PC) siparişini doğrudan büyük bir şirkete satabilir, çünkü siparişin boyutu çok önemlidir.

Bir dağıtım stratejisi, birçok şirket için en etkili olanıdır; çünkü bu, ürünü yapma konusundaki temel yetkinliklerine odaklanmalarını sağlarken, bireysel müşterilerin ellerine geçme konusunda endişelenmemelerini sağlar. Önceki örnekte, bilgisayar üreticisi, siparişin bilgisayar üreticisinden teslim alınmasını ve daha sonra makinelerin kurulumunu gerçekleştiren katma değerli bir satıcı (VAR) ile ortak olabilir. Bunun avantajı, üreticinin satışı gerçekleştirmesidir, ancak müşteri hizmetleri sorunlarını veya uygulamalarını ele almak zorunda değildir. Aracı veya VAR, işi için telafi edilmelidir, ancak, bu, üreticinin karlarını keser. Üreticiler bu nedenle dağıtımın doğrudan kanal stratejilerine göre maliyet faydalarını belirlemelidir.

Perakende pazarında ürün satmayı tercih etmek bir çeşit dağıtım stratejisidir. Örneğin, bir kağıt tedarikçisi, nihai müşteriye yeniden satış için doğrudan bir ofis satış mağazasına mal satabilir. Superstore, ürünü üreticiye bir son müşteriye dağıtır. Bu durumda, kağıt tedarikçisi doğrudan son müşterilere satmazdı. Perakende kanal stratejileri tipik olarak fiziksel binalar veya çevrimiçi olarak vitrinlerle karakterize edilir.

Bazı işletmeler, kanal stratejilerini birleştirerek hibrid bir modelden satış yapmayı tercih ediyor. Örneğin, bazı yazılım şirketleri ürünleri doğrudan son kullanıcılara satacak ve bilgi teknolojisi danışmanları aracılığıyla da satış yapacaklar. Bu gibi durumlarda, satış potansiyelinin üstesinden gelmemesi için olası satış ve bölgeler yakından izlenmelidir.

Tipik olarak, şirketlerin kanal stratejilerini tanımlamaları, pazarlama planlarını geliştirmeye yardımcı olur. Bir firmanın ürünleri doğrudan, dağıtım veya perakende model yoluyla satmayı seçip seçmemesi, pazarlama stratejilerinin seçimini etkileyecektir. Örneğin, bir gerilla pazarlama stratejisi tipik olarak küçük bir bütçeyle büyük bir sıçrama yapmak isteyen bir perakende stratejisine sahip bir çevik şirket için iyi çalışır. Bu tür kampanyalar, İşkur işsizlik maaşıtipik olarak, şirketin markasını hedeflenen tüketici "karşısında" ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, dağıtım yoluyla satış yapan bir şirket, bir satıştan sonra bir ortağa verilen ikramiyeler olan "spiff" i kullanan bir pazarlama stratejisini seçebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?