Faktörler Çalışan Algısını Nasıl Etkiler?
Çalışan
algısı, işyerinin kalitesinde büyük bir fark yaratan bir faktördür. Çalışanlar
işvereni, çalışmalarını ve bu işyerindeki ilişkilerini pozitif olarak
gördüklerinde, çalışanın üretken olacağı ve işveren ile uzun bir süre
kalabileceği iyi bir şans vardır. Şirketin olumsuz çalışma algısı ve çalışma
ortamı, nitelikli çalışanların başka yerlerdeki fırsatları aramalarına neden
olabilir. Çalışan algısını etkileyebilecek faktörlerden bazıları,KOSGEB kredi başvurusu işverenin çalışanlarla ne kadar iyi
iletişim kurduğunu, çalışma koşullarının niteliğini, genel olarak işin
politikalarını ve prosedürlerini ve yöneticiler, çalışanlar ve iş arkadaşları
arasında ne kadar güven ve saygı olduğunu içerir. . Ek olarak, ödenen faydalar
ve atanan iş ile nasıl bir ilişki kurdukları da bir çalışanın algılanması
üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir.
Birçok insan için, bir çalışma ortamı içinde açık ve özlü
iletişim esastır. İşverenler, her bir tarafın birbirleriyle bilgi paylaşmasına
izin veren çalışanlarla iletişim kanalları oluşturmayı tercih etmediği zaman,
şirketin çalışan algısının idealden daha az olduğu olasılığı vardır. İletişim
eksikliği, işyerinde olumsuzluk yaratan bir us / zihniyet kurma yolunda uzun
bir yol kat edebilir, söylentilerin gelişmesi için kapıyı açar ve en sadık
çalışanların bile moralini bozabilir.
İletişimde dürüstlük, çalışan algısı üzerinde de önemli bir
etkiye sahip olacaktır. Satışların azaldığı ve üretimin geçici olarak
durdurulduğu dönemlerde bile, işverenlerin dürüst ve doğru olduklarını söyleyen
çalışanlar, şirketi ve memurlarını destekleme olasılıkları daha yüksektir.
Yönetim daha sonra doğru olmayan kanıtlanmış ifadeler yapmak için bir itibar
geliştirdiğinde, çalışanlar liderliğe olan güvenlerini kaybeder ve
güvenebilecekleri bir işveren aramaya başlaması daha olasıdır.
Makul politika ve prosedürleri yerinde uygulamak ve bunları
tüm çalışanlara uygulamak, çalışan algısında da bir fark yaratacaktır.
Çalışanlar, neyin beklendiğini bildiğinde ve bu şirket politikalarına göre
operasyona yeterince katkıda bulunmayan kimselerin, mümkün olduğu kadar üretken
olma ihtimalinin yüksek olduğuna güvenebilirler. Aynı zamanda, şirket
politikası gelişigüzel bir şekilde uygulanıyorsa, bu genellikle fark edilir ve
nitelikli çalışanların dikkatlerini daha etik işverenlere yöneltmelerini
isteyecektir.
Çoğu insan
yaşamını kazanmak için çalıştığı için, ücret veya maaş ve sosyal haklar meselesi
de çalışan algısı için önemlidir. Çalışanın çabaları için ödüllendirildiğini
düşündüğü müddetçe, şirketin çabaya değer olarak algılanması için iyi bir şans
vardır. Alt standart ödeme ve faydaların eksikliği, normal olarak, şirketin
çalışanlara ne kadar önem verdiğine ya da uzun zamandır bulunmayacağı algısını
yaratacaktır. Her iki algı da, kalifiye elemanların, İşkur işsizlik maaşıbaşka
bir yerde bir istihdam pozisyonunu güvence altına almak için yeterince uzun bir
süre şirkete devam etmesini sağlamak için yeterlidir.
Yorumlar
Yorum Gönder