En İyi Değişim Yönetimi Modelini Nasıl Seçerim?
İşletmeniz
veya kuruluşunuz için doğru değişim yönetimi modelini seçmek, değişim sürecinin
önemli bir parçasıdır. Doğru model, sorunsuz ve kolay bir geçiş ile
işletmenizde büyük bir çatışma ve çatışmaya neden olan bir geçiş arasındaki
farkı yaratabilir. Genel olarak, ne tür bir modelin veya değişim sisteminin
herkes için en iyi KOSGEB kredi başvurusu şekilde
çalışacağını belirlemek için, kuruluşunuzun ve birlikte çalıştığınız diğer
kişilerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak istersiniz. En iyi değişim
yönetimi modeli, genellikle ihtiyaçlarınıza uyacak şekilde
özelleştirebileceğiniz ve kuruluşunuzdaki çeşitli kişilerin özel kaygılarını
ele alan bir modeldir.
Değişim yönetimi, bir işletme veya benzer bir kuruluştaki
değişimi düzgün bir şekilde planlamak ve uygulamak için bir değişim yönetimi
modelini kullanma sürecidir. Çok çeşitli şirket ve grupların ihtiyaçlarını
karşılamak için, çeşitli uzmanlar tarafından tasarlanan birçok farklı sistem ve
değişim modeli vardır. Siz ve kuruluşunuz için en iyi yönetim modelini
belirlemek için, grubunuza yakından bakıp ihtiyaçlarınızı belirleyerek işe
başlamalısınız.
Bu tür bir değerlendirme, genellikle iki farklı, ancak
önemli süreçler biçiminde alır: İnsan kaynaklarınızı dikkate alarak ve
uygulamak istediğiniz değişim türlerini dikkate alarak. Sizin için en iyi
değişim yönetim modeli, birlikte çalıştığınız veya sizin için çalışan kişilerin
gereksinimlerini ve endişelerini ele alan bir model olacaktır. Bu, bu değişime
dahil olan insanlar hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, daha iyi bir donanıma
sahip olursanız, etkin bir değişim yönetimi modeli uygularsınız.
Çalıştığınız insanların geçmişte nasıl değiştiğini düşünerek
işe başlamalısınız. Yapmak istediğiniz değişikliklerle ilgili temel fikirleri
sunmaya ve başkalarının bu fikirlere tepkilerini ölçmeye başlamanız da size
yardımcı olabilir. Örneğin, çalışanlardan değişiklik yapmaya karşı çok az
dirençli olduğunu fark ederseniz, daha çok uygulamaya hazırlamaya odaklanan bir
değişim yönetimi modelini kullanabilirsiniz. Öte yandan, çalışanlarınızın
birçoğunun değişime dirençli göründüğünü fark ederseniz, büyük olasılıkla
önünüzdeki değişikliklere hazırlanmaya odaklanan bir modele ihtiyacınız
olacaktır.
Bu tür bir
değişiklik için en iyi şekilde çalışan bir model bulmak ve bulmak istediğiniz
değişikliklerin göz önüne alınması da yararlı olabilir. Örneğin,İşkur işsizlik maaşı işgücünüzün yarısını
ortadan kaldıracak otomasyonu uygulamak isterseniz, o zaman operasyonlarınızı
genişletmek ve iş gücünüzün boyutunu ikiye katlamak için kullanabileceğinizden
çok farklı bir değişim yönetim modeline ihtiyacınız olacaktır. Önceki örnekteki
gibi bir durumda, yasın beş aşamasına dayalı bir modelden yararlanabilirsiniz.
İkinci durumda, mevcut işçilerin üretken büyümeyi teşvik etmek için olumlu
katılımlarına odaklanan bir model kullanabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder