En İyi Değişim Yönetimi Modelini Nasıl Seçerim?



İşletmeniz veya kuruluşunuz için doğru değişim yönetimi modelini seçmek, değişim sürecinin önemli bir parçasıdır. Doğru model, sorunsuz ve kolay bir geçiş ile işletmenizde büyük bir çatışma ve çatışmaya neden olan bir geçiş arasındaki farkı yaratabilir. Genel olarak, ne tür bir modelin veya değişim sisteminin herkes için en iyi KOSGEB kredi başvurusu şekilde çalışacağını belirlemek için, kuruluşunuzun ve birlikte çalıştığınız diğer kişilerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak istersiniz. En iyi değişim yönetimi modeli, genellikle ihtiyaçlarınıza uyacak şekilde özelleştirebileceğiniz ve kuruluşunuzdaki çeşitli kişilerin özel kaygılarını ele alan bir modeldir.

Değişim yönetimi, bir işletme veya benzer bir kuruluştaki değişimi düzgün bir şekilde planlamak ve uygulamak için bir değişim yönetimi modelini kullanma sürecidir. Çok çeşitli şirket ve grupların ihtiyaçlarını karşılamak için, çeşitli uzmanlar tarafından tasarlanan birçok farklı sistem ve değişim modeli vardır. Siz ve kuruluşunuz için en iyi yönetim modelini belirlemek için, grubunuza yakından bakıp ihtiyaçlarınızı belirleyerek işe başlamalısınız.

Bu tür bir değerlendirme, genellikle iki farklı, ancak önemli süreçler biçiminde alır: İnsan kaynaklarınızı dikkate alarak ve uygulamak istediğiniz değişim türlerini dikkate alarak. Sizin için en iyi değişim yönetim modeli, birlikte çalıştığınız veya sizin için çalışan kişilerin gereksinimlerini ve endişelerini ele alan bir model olacaktır. Bu, bu değişime dahil olan insanlar hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, daha iyi bir donanıma sahip olursanız, etkin bir değişim yönetimi modeli uygularsınız.

Çalıştığınız insanların geçmişte nasıl değiştiğini düşünerek işe başlamalısınız. Yapmak istediğiniz değişikliklerle ilgili temel fikirleri sunmaya ve başkalarının bu fikirlere tepkilerini ölçmeye başlamanız da size yardımcı olabilir. Örneğin, çalışanlardan değişiklik yapmaya karşı çok az dirençli olduğunu fark ederseniz, daha çok uygulamaya hazırlamaya odaklanan bir değişim yönetimi modelini kullanabilirsiniz. Öte yandan, çalışanlarınızın birçoğunun değişime dirençli göründüğünü fark ederseniz, büyük olasılıkla önünüzdeki değişikliklere hazırlanmaya odaklanan bir modele ihtiyacınız olacaktır.

Bu tür bir değişiklik için en iyi şekilde çalışan bir model bulmak ve bulmak istediğiniz değişikliklerin göz önüne alınması da yararlı olabilir. Örneğin,İşkur işsizlik maaşı işgücünüzün yarısını ortadan kaldıracak otomasyonu uygulamak isterseniz, o zaman operasyonlarınızı genişletmek ve iş gücünüzün boyutunu ikiye katlamak için kullanabileceğinizden çok farklı bir değişim yönetim modeline ihtiyacınız olacaktır. Önceki örnekteki gibi bir durumda, yasın beş aşamasına dayalı bir modelden yararlanabilirsiniz. İkinci durumda, mevcut işçilerin üretken büyümeyi teşvik etmek için olumlu katılımlarına odaklanan bir model kullanabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?