Durumsallık Yaklaşımı nedir?
Acil durum
yaklaşımı, yöneticinin herhangi bir tek düşünce okulunu takip etmediği bir iş
yönetimi biçimidir. Bunun yerine, durumun yönetimsel seçimleri dikte etmesine
izin verir. Acil durum yaklaşımı, KOSGEB kredi başvurusuüç ana geleneksel yönetim düşüncesi
okulundan öğeleri birleştirebilir. Bunlar klasik, davranışsal ve yönetim bilimi
okullarıdır.
Yönetimde beklenmedik yaklaşım, geleneksel yönetim
okullarının kullanımından veya bilgisinden kaçınmanın bir yolu olarak yanlış
anlaşılmamalıdır. Koşullu yaklaşımı kullanan yöneticiler, ortaya çıkan
durumlara müdahale etmek için öğelerini etkili bir şekilde kullanabilmek için
üç düşünce okulunun tümünü incelemelidir. Yönetimdeki diğer yeni ve daha güncel
hareketler de olasılıksal yaklaşıma entegre edilebilir.
19. ve 20. yüzyılın başlarında klasik yönetim okulu gelişti.
Bu okul iki düşünceyi kapsamaktadır: bilimsel yönetim, daha sonra gelişen
yönetim bilimi okulu ile karıştırılmamalıdır ve idari teori. Bilimsel yönetim,
her bir işçinin verimliliğine odaklanmıştır. İş uzmanlığı, işçi seçimi, eğitim
ve standart ücretler vurguladı. Bu arada idari teori bir bütün olarak
organizasyonla ilgiliydi, otorite, disiplin ve düşünce ve görevin birliğini
vurguladı.
Davranışsal düşünce okulu, işçilerin sadece otomatonlar
değil, düşünceleri, duyguları ve ihtiyaçları olan insanlar olduğunu fark etti.
Bu okul insanların tedavi şeklinin performansı etkilediğini açıkladı.
Çalışanların ihtiyaçlarının farkında olmak ve iyi bir iş için çalışanlarını
ödüllendirmek, bu düşünce okulunun ayrılmaz parçalarıydı. İnsanların işten
çıkardıkları baskıyla, yönetim teşviki veya cezasından daha fazla istekli
olacağına inanıyordu.
Sonunda, yönetim bilimi II. Dünya Savaşı sırasında ve
sonrasında gelişti. Bu yönetim okulu, işyerindeki yöneticilerin karşılaştığı
problemlere bilimsel yöntemi uygulamıştır. Verimliliği vurguladı ve ortak
problemlere çözüm bulmak için İşkur işsizlik maaşımatematiksel
modelleri kullandı.
Bu klasik okulların her biri, her türlü iş türünü yönetmenin
en iyi yolunu bulmanın mümkün olduğunu varsayar. Acil durum yaklaşımı bu fikri
reddediyor. Yönetim tarzının genel etkinliğinin belirli bir düşünce okulu
izlenmesine bağlı olmadığını, ancak seçilen eylemin duruma ne kadar iyi
uyduğunu kabul eder. Hangi eylemin yapılacağını seçerken, bir yönetici şirketin
ihtiyaçlarını, müşterilerin isteklerini ve çalışanların yeteneklerini ve
mizacını dikkate alabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder