Durumsallık Yaklaşımı nedir?



Acil durum yaklaşımı, yöneticinin herhangi bir tek düşünce okulunu takip etmediği bir iş yönetimi biçimidir. Bunun yerine, durumun yönetimsel seçimleri dikte etmesine izin verir. Acil durum yaklaşımı, KOSGEB kredi başvurusuüç ana geleneksel yönetim düşüncesi okulundan öğeleri birleştirebilir. Bunlar klasik, davranışsal ve yönetim bilimi okullarıdır.

Yönetimde beklenmedik yaklaşım, geleneksel yönetim okullarının kullanımından veya bilgisinden kaçınmanın bir yolu olarak yanlış anlaşılmamalıdır. Koşullu yaklaşımı kullanan yöneticiler, ortaya çıkan durumlara müdahale etmek için öğelerini etkili bir şekilde kullanabilmek için üç düşünce okulunun tümünü incelemelidir. Yönetimdeki diğer yeni ve daha güncel hareketler de olasılıksal yaklaşıma entegre edilebilir.

19. ve 20. yüzyılın başlarında klasik yönetim okulu gelişti. Bu okul iki düşünceyi kapsamaktadır: bilimsel yönetim, daha sonra gelişen yönetim bilimi okulu ile karıştırılmamalıdır ve idari teori. Bilimsel yönetim, her bir işçinin verimliliğine odaklanmıştır. İş uzmanlığı, işçi seçimi, eğitim ve standart ücretler vurguladı. Bu arada idari teori bir bütün olarak organizasyonla ilgiliydi, otorite, disiplin ve düşünce ve görevin birliğini vurguladı.

Davranışsal düşünce okulu, işçilerin sadece otomatonlar değil, düşünceleri, duyguları ve ihtiyaçları olan insanlar olduğunu fark etti. Bu okul insanların tedavi şeklinin performansı etkilediğini açıkladı. Çalışanların ihtiyaçlarının farkında olmak ve iyi bir iş için çalışanlarını ödüllendirmek, bu düşünce okulunun ayrılmaz parçalarıydı. İnsanların işten çıkardıkları baskıyla, yönetim teşviki veya cezasından daha fazla istekli olacağına inanıyordu.

Sonunda, yönetim bilimi II. Dünya Savaşı sırasında ve sonrasında gelişti. Bu yönetim okulu, işyerindeki yöneticilerin karşılaştığı problemlere bilimsel yöntemi uygulamıştır. Verimliliği vurguladı ve ortak problemlere çözüm bulmak için İşkur işsizlik maaşımatematiksel modelleri kullandı.

Bu klasik okulların her biri, her türlü iş türünü yönetmenin en iyi yolunu bulmanın mümkün olduğunu varsayar. Acil durum yaklaşımı bu fikri reddediyor. Yönetim tarzının genel etkinliğinin belirli bir düşünce okulu izlenmesine bağlı olmadığını, ancak seçilen eylemin duruma ne kadar iyi uyduğunu kabul eder. Hangi eylemin yapılacağını seçerken, bir yönetici şirketin ihtiyaçlarını, müşterilerin isteklerini ve çalışanların yeteneklerini ve mizacını dikkate alabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?