Dijital Kupon Nedir?



Dijital kupon, çevrimiçi olarak iletilen veya depolanan bir ürün veya hizmet için indirim kodudur. Dijital kuponun ardındaki konsept, geleneksel bir kâğıt ayırma kuponuyla aynıdır: yani, belirli bir satın alma işleminde sahibine belirli bir indirim vermek. Dijital kuponu ayırt eden şey, toplanma ve kullanılma şeklidir.

En çok kullanılan dijital kuponlar kağıt kuzenlerine benziyor, ancak baskıya girmek yerine, çevrimiçi olarak ya da bir e-posta mesajına ekleniyorlar. Alıcılar genellikle bunları kendileri yazdırmalıdır. Bu tür dijital iletimler genellikle üreticiler için çok uygun maliyetlidir. Gazetelerde reklam alanı kiralamak genellikle çok KOSGEB kredi başvurusu
daha pahalıdır ya da kuponları doğrudan postaya dahil etmek, sadece çevrimiçi kupon yayınlamaktan çok daha pahalıdır. Tüketiciler mevcut tüm kuponlara bakabilir, daha sonra sadece kullanmayı düşündüklerileri yazdırabilir.

Çevrimiçi kuponlar genellikle web konusunda daha bilinçli olan demografiler arasında en iyi şekilde çalışır. Pazarlamacılar genellikle tüketicilere bulundukları yere ulaşmaya çalışırlar. Bu basılı bir gazetede ise, basılı kuponlar genellikle en iyisidir. Tüketiciler haberlerini çevrimiçi olarak okurken ya da perakendecilerin internet sayfalarını bilgi için ziyaret ettiğinde, bu alanlarda indirim yapmak genellikle daha etkilidir.

Bazı pazarlamacılar, kuponları sosyal ağlar ve mobil platformlar üzerinden yayınlayarak bunu bir adım daha ileri götürdüler. Bu tür bir elektronik kupon genellikle bazı özel eylemler karşılığında sunulur: kişisel bir blogda perakendeciye bir bağlantı göndermek, ağ bağlantılarına teklif hakkında bir mesaj göndermek veya perakendeciyi bir sosyal ağda bir “arkadaş” olarak eklemek, birkaç isim. Bu şekilde, perakendeciler ve pazarlamacılar, demografik araştırmalar yürütebilmekte ve marka ve ürünlerinin kelimesini çok fazla maliyet veya dış çaba harcamadan yaymaktadır.

Özellikle akıllı telefonların ve kişisel dijital yardımcıların söz konusu olduğu durumlarda, bazı dijital kuponların aslında basılması gerekmez. Kullanıcılar doğrudan tarama için cihazlarına sık sık kupon indirebilir. Bu, kasiyerin tüm telefon veya PDA'yı kupon tarayıcısı boyunca kaydırdığı ve indirimin aktarılacağı anlamına gelir. Elektronik bir kuponun bir elektronik cihazdan taranması, bir çok kişi tarafından çevreye duyarlı olarak övgüyle karşılanırken, aynı zamanda verimliliği artırıyor. Müşteriler kuponları hatırlamak zorunda kalmazlar, sadece cihazlarına çekerler.

Farklı bir dijital kupon türü, doğrudan işlem yapılmasını gerektirmez. Bazı satıcılar, alışveriş yapanların kuponları genellikle bir mağaza bağlılığına veya sık alışveriş yapan bir alışveriş kartına bağlı olarak çevrimiçi hesaplara kaydetmelerini sağlayan dijital kupon programları sunar. Müşteriler, mevcut tüm kuponları mağazanın ana web sitesinde görebilir, İşkur işsizlik maaşı   
ardından ilgi çekici bulduğu herhangi birine kaydetmek için tıklayın.

Mağazanın dijital kupon politikasına bağlı olarak, e-kuponlar seçildiğinde indirimler kullanılabilir. Müşteri daha sonra mağazaya girdiğinde ve bir satın alma işlemini tamamladığında, sadece otomatik olarak uygulamak için kasiyerin sadakat kartını taramasına izin vermesi gerekir. Bu tür bir dijital kupon işlemi tamamen elektronik olarak gerçekleşir; bilgisayar, satın alınan ürünlerin herhangi birinin daha önce hesaba kaydedilen kuponlara karşılık gelip gelmediğini değerlendirir. Kaydedilen kuponlar genellikle kullanıldıkları veya sona erene kadar tüketici hesaplarında tutulur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?