Değişim Yönetimi Nedir?



Değişim yönetimi, mevcut bir üretim teknik çözümüne yapılan tüm değişiklikleri koordine etmek ve kontrol etmek için bilgi teknolojisi servis yönetiminde kullanılan tanımlanmış, standartlaştırılmış bir süreçtir.

Her kuruluş, şirketlerin göreceli büyüklüğü ve personel kaynaklarına dayalı olarak kendi değişim yönetimi sürecini oluşturabilir. Değişim yönetimi tipik olarak KOSGEB kredi başvurusu
bilgi teknolojisi departmanı müdürünün veya yöneticisinin sorumluluğundadır. Değişim yönetimini çevreleyen çoğu işletmede kullanılan standart işlevler ve süreçler vardır.

Standart süreç, önerilen tüm değişiklikleri bir üretim veya canlı sisteme sistematik olarak kaydetme, bir maliyet / fayda analizini tamamlama, etki ve riskleri değerlendirme, bir iş durumu oluşturma veya talep için gerekçe oluşturma ve iş süreci sahibinden onay alma yöntemidir. Onaylandıktan sonra, değişim yönetimi, bu değişikliğin fiili uygulanmasını, etkilerin izlenmesi, özet raporunun oluşturulması ve daha geniş bir izleme sisteminde değişiklik talebinin durumunun güncellenmesini içerir.

Bir değişim yönetimi sürecinin amacı, değişiklik taleplerini değerlendirmek, önceliklendirmek, uygulama için kaynak planlamak ve uygun destek düzeyine ulaşmak için sistematik bir yönteme sahip olmaktır. Bu yapıda, sistem yöneticisi, kullanıcıların taleplerini karşılamak için personel, ekipman ve kaynakların mümkün olan en iyi şekilde kullanılmasını sağlamaktan sorumludur. Değişiklik yönetimi süreci, donanım, yazılım, destek belgeleri ve prosedürleri için tüm değişiklikleri kapsar.

Bir yönetim kurulu, değişim yönetimi sürecini kullanarak herhangi bir talebi onaylamalıdır. İşlevsel departman yöneticileri ve üst düzey kurumsal yönetim, değişiklik talebi tekliflerini ve ekli tüm belgelerin gözden geçirilmesinden sorumludur. Bu kurullara Değişim Danışma Kurulları veya Yönlendirme Komiteleri denir. Bu kurulda, değişim tekliflerinin maliyetini değerlendirmek ve gerekli ek maliyetler ile bu maliyetlere katlanmak için fizibilite hakkında tavsiyelerde bulunmak için yeterli yetkiye sahip bir mali hizmetler departmanı temsilcisi tarafından sağlanmalıdır.

Değişim yönetimi sürecinden sorumlu bölüm yöneticisi iyi iletişim becerilerine, işlevsel veya teknik bilgisayar hizmetleri geçmişine ve iş gereksinimleri ile bu ihtiyaçların karşılanması için teknik çözümün kapasitesi arasındaki boşluğu doldurma yeteneğine sahip olmalıdır.

Değişim yönetimi süreci üretim, işletim sistemleri ile birlikte kullanılır. Proje veya geliştirme sistemleri süreci, analiz ve belgeleme vurgusunda farklıdır. Bir geliştirmeİşkur işsizlik maaşı        
ortamında, bir iş ihtiyacına olası bir çözüm olarak belirli bir açıyı araştırmak için daha fazla yol vardır. Bu analiz yapıldıktan sonra, bu çözümün potansiyel faydalarını ve uygulama için olası alanları belirlemek için bir değerlendirme tamamlanır. Herhangi bir gelişme ileriye taşınmadan önce iş süreci sahipleriyle istişarenin tamamlanması gerekir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?