Değişim Yönetimi Nedir?
Değişim yönetimi, mevcut bir üretim teknik çözümüne yapılan
tüm değişiklikleri koordine etmek ve kontrol etmek için bilgi teknolojisi
servis yönetiminde kullanılan tanımlanmış, standartlaştırılmış bir süreçtir.
Her kuruluş,
şirketlerin göreceli büyüklüğü ve personel kaynaklarına dayalı olarak kendi
değişim yönetimi sürecini oluşturabilir. Değişim yönetimi tipik olarak KOSGEB kredi başvurusu
bilgi teknolojisi departmanı müdürünün veya yöneticisinin
sorumluluğundadır. Değişim yönetimini çevreleyen çoğu işletmede kullanılan
standart işlevler ve süreçler vardır.
Standart süreç, önerilen tüm değişiklikleri bir üretim veya
canlı sisteme sistematik olarak kaydetme, bir maliyet / fayda analizini
tamamlama, etki ve riskleri değerlendirme, bir iş durumu oluşturma veya talep
için gerekçe oluşturma ve iş süreci sahibinden onay alma yöntemidir.
Onaylandıktan sonra, değişim yönetimi, bu değişikliğin fiili uygulanmasını,
etkilerin izlenmesi, özet raporunun oluşturulması ve daha geniş bir izleme
sisteminde değişiklik talebinin durumunun güncellenmesini içerir.
Bir değişim yönetimi sürecinin amacı, değişiklik taleplerini
değerlendirmek, önceliklendirmek, uygulama için kaynak planlamak ve uygun
destek düzeyine ulaşmak için sistematik bir yönteme sahip olmaktır. Bu yapıda,
sistem yöneticisi, kullanıcıların taleplerini karşılamak için personel, ekipman
ve kaynakların mümkün olan en iyi şekilde kullanılmasını sağlamaktan sorumludur.
Değişiklik yönetimi süreci, donanım, yazılım, destek belgeleri ve prosedürleri
için tüm değişiklikleri kapsar.
Bir yönetim kurulu, değişim yönetimi sürecini kullanarak
herhangi bir talebi onaylamalıdır. İşlevsel departman yöneticileri ve üst düzey
kurumsal yönetim, değişiklik talebi tekliflerini ve ekli tüm belgelerin gözden
geçirilmesinden sorumludur. Bu kurullara Değişim Danışma Kurulları veya
Yönlendirme Komiteleri denir. Bu kurulda, değişim tekliflerinin maliyetini
değerlendirmek ve gerekli ek maliyetler ile bu maliyetlere katlanmak için
fizibilite hakkında tavsiyelerde bulunmak için yeterli yetkiye sahip bir mali
hizmetler departmanı temsilcisi tarafından sağlanmalıdır.
Değişim yönetimi sürecinden sorumlu bölüm yöneticisi iyi
iletişim becerilerine, işlevsel veya teknik bilgisayar hizmetleri geçmişine ve
iş gereksinimleri ile bu ihtiyaçların karşılanması için teknik çözümün
kapasitesi arasındaki boşluğu doldurma yeteneğine sahip olmalıdır.
Değişim
yönetimi süreci üretim, işletim sistemleri ile birlikte kullanılır. Proje veya
geliştirme sistemleri süreci, analiz ve belgeleme vurgusunda farklıdır. Bir
geliştirmeİşkur işsizlik maaşı
ortamında, bir iş ihtiyacına olası bir
çözüm olarak belirli bir açıyı araştırmak için daha fazla yol vardır. Bu analiz
yapıldıktan sonra, bu çözümün potansiyel faydalarını ve uygulama için olası
alanları belirlemek için bir değerlendirme tamamlanır. Herhangi bir gelişme
ileriye taşınmadan önce iş süreci sahipleriyle istişarenin tamamlanması
gerekir.
Yorumlar
Yorum Gönder