Değer zinciri analizi nedir?



Değer zinciri analizi, bir şirketin rekabet avantajı sağlamak için tedarik zincirini ve lojistiğini gözden geçirmesine yardımcı olur. Genel bir değer zinciri, gelen lojistik, operasyonlar ve giden lojistik, pazarlama, satış ve servis gibi bir dizi farklı adım içerebilir. Her adım, firmanın altyapıyı görevleri ve faaliyetleri nasıl tamamladığını etkileyen bir bölümünü temsil eder. Değer zinciri analizinin öncelikli amacı işletme maliyetlerini azaltacak ve şirketin toplam ekonomik katma değerini artıracak alanlar bulmaktır.

Gelen lojistik, mal üretmek için gerekli materyalleri almak ve depolamayı içerir. Firmalar, malları üretmek için firmaların malzeme taşımasına ihtiyaç duyduklarından, KOSGEB kredi başvurusu
iç işlemler de bu süreci etkileyebilir. Bu, hammaddelerin tüketici ürünlerine dönüştürülmesine yönelik faaliyetleri içeren değer zinciri analizinin operasyon bölümüne yol açar. Giden lojistik, bitmiş ürünlerin perakende mağazalarına dağıtımıdır. Bu aynı zamanda şirketin ürünü satmak için tüketicilere ulaşmasına yardımcı olabilecek pazarlama ve satışa da yol açar. Müşteri geri bildirimi almak ve ürünleri iyileştirmenin yollarını bulmak için servis gereklidir.

Şirket sahipleri ve yöneticileri, şirketlerinin ölçek ekonomisinden faydalanıp yararlanmayacaklarını belirlemek için sıklıkla bir değer zinciri analizi gerçekleştireceklerdir. Bu ekonomik teori, bir şirketin üretilen mal sayısını artırarak maliyetleri düşürebileceğini iddia ediyor. Örneğin, değer zincirindeki her adım, şirket operasyonlarına işletim maliyetleri ekleyecektir. Bazı hammaddeler ve mal üretme emeği gibi bazı maliyetler gerekli olsa da diğerleri gelir elde etmeden masrafları basitçe ekleyebilir. Artan üretim bu maliyetleri düşürebilir, çünkü şirket daha fazla mal üretmek için harcanan parayı dağıtabilir ve bu da satış sırasında daha yüksek gelir anlamına gelir.

Değer zinciri analizinin bir başka amacı da, bir şirketin faaliyetlerini diğer şirketlerden ayırt etme yeteneğidir. Bu, iş ortamındaki diğer şirketlerin bu süreci çoğaltamayacağı için benzersiz bir rekabet avantajı yaratabilir. Değer zincirini ayırt etmenin yolları, dahili veya özel olarak tasarlanmış bilgisayar yazılımını kullanmak, İşkur işsizlik maaşı            
satıcılar ve tedarikçilerle entegre olmak veya tüketicilere hizmet vermek için belirli yerleri kullanmaktır.

İş dünyasında teknoloji değer zinciri sürecini büyük ölçüde dönüştürüyor. Tarihsel olarak, bu zincirdeki şirketler arasındaki etkileşimlerin çoğu, görevleri tamamlamak için kişilerarası iletişim formlarını kullanmıştır. Teknoloji, insan unsurunu bu etkileşimlerin çoğundan alır. Şirketler, bilgileri elektronik olarak aktarmak için malları veya bilgileri değer zinciri aracılığıyla taşımak için alacağı kurşun süresini kısaltarak teknolojiyi kullanabilirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?