Değer zinciri analizi nedir?
Değer zinciri analizi, bir şirketin rekabet avantajı
sağlamak için tedarik zincirini ve lojistiğini gözden geçirmesine yardımcı
olur. Genel bir değer zinciri, gelen lojistik, operasyonlar ve giden lojistik,
pazarlama, satış ve servis gibi bir dizi farklı adım içerebilir. Her adım,
firmanın altyapıyı görevleri ve faaliyetleri nasıl tamamladığını etkileyen bir
bölümünü temsil eder. Değer zinciri analizinin öncelikli amacı işletme
maliyetlerini azaltacak ve şirketin toplam ekonomik katma değerini artıracak
alanlar bulmaktır.
Gelen
lojistik, mal üretmek için gerekli materyalleri almak ve depolamayı içerir.
Firmalar, malları üretmek için firmaların malzeme taşımasına ihtiyaç
duyduklarından, KOSGEB kredi başvurusu
iç işlemler de bu süreci etkileyebilir. Bu, hammaddelerin
tüketici ürünlerine dönüştürülmesine yönelik faaliyetleri içeren değer zinciri
analizinin operasyon bölümüne yol açar. Giden lojistik, bitmiş ürünlerin
perakende mağazalarına dağıtımıdır. Bu aynı zamanda şirketin ürünü satmak için
tüketicilere ulaşmasına yardımcı olabilecek pazarlama ve satışa da yol açar.
Müşteri geri bildirimi almak ve ürünleri iyileştirmenin yollarını bulmak için
servis gereklidir.
Şirket sahipleri ve yöneticileri, şirketlerinin ölçek
ekonomisinden faydalanıp yararlanmayacaklarını belirlemek için sıklıkla bir
değer zinciri analizi gerçekleştireceklerdir. Bu ekonomik teori, bir şirketin
üretilen mal sayısını artırarak maliyetleri düşürebileceğini iddia ediyor.
Örneğin, değer zincirindeki her adım, şirket operasyonlarına işletim
maliyetleri ekleyecektir. Bazı hammaddeler ve mal üretme emeği gibi bazı
maliyetler gerekli olsa da diğerleri gelir elde etmeden masrafları basitçe
ekleyebilir. Artan üretim bu maliyetleri düşürebilir, çünkü şirket daha fazla
mal üretmek için harcanan parayı dağıtabilir ve bu da satış sırasında daha
yüksek gelir anlamına gelir.
Değer
zinciri analizinin bir başka amacı da, bir şirketin faaliyetlerini diğer
şirketlerden ayırt etme yeteneğidir. Bu, iş ortamındaki diğer şirketlerin bu
süreci çoğaltamayacağı için benzersiz bir rekabet avantajı yaratabilir. Değer
zincirini ayırt etmenin yolları, dahili veya özel olarak tasarlanmış bilgisayar
yazılımını kullanmak, İşkur işsizlik maaşı
satıcılar ve tedarikçilerle entegre
olmak veya tüketicilere hizmet vermek için belirli yerleri kullanmaktır.
İş dünyasında teknoloji değer zinciri sürecini büyük ölçüde
dönüştürüyor. Tarihsel olarak, bu zincirdeki şirketler arasındaki
etkileşimlerin çoğu, görevleri tamamlamak için kişilerarası iletişim formlarını
kullanmıştır. Teknoloji, insan unsurunu bu etkileşimlerin çoğundan alır.
Şirketler, bilgileri elektronik olarak aktarmak için malları veya bilgileri
değer zinciri aracılığıyla taşımak için alacağı kurşun süresini kısaltarak
teknolojiyi kullanabilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder