Çeşitlendirilmiş bir şirket nedir?



Çeşitlendirilmiş bir şirket, ürünlerini ve hizmetlerini bir ile sınırlamak yerine, farklı pazarlarda aktif olan bir şirkettir. Çeşitlendirme, KOSGEB kredi başvurusu
birtakım avantajları olan bir işletme stratejisidir, ancak bazı maliyetlerle de birlikte gelir. Farklılaşmayı tercih eden şirketler, ekonomik belirsizlik dönemlerinin bozulma dönemlerine daha yatkın olma eğilimindedirler, ancak bunlar genellikle belirli pazarlar ve endüstrilerdeki ilerlemeden kar sağlamak için konumlandırılmazlar.

Çeşitlendirilmiş bir şirkette, şirket birbiriyle ilgisiz çoklu pazarlarda ürün ve hizmetler sunmaktadır. Şirketin farklı dalları, benzersiz yönetim tarafından, ortaya çıkabilecek belirli konulara yönelik deneyim ve becerilerle ele alınmaktadır. Bu tür şirketler, bireysel pazarlar bozulduğunda, iş operasyonları tek bir pazarda yoğunlaşmadığı için daha az türbülans yaşarlar. Bu, çeşitlendirilmiş bir şirketin, bazı şubeleri mücadele ederken veya büyürken diğer şubeleri de kapsayacak şekilde para kazanmasını sağlar.

Bir şirketin çeşitlendirebileceği çeşitli yollar vardır. Bir yöntem basitçe şirketin kendisini genişletmek, yeni girişimlerle yeni pazarlara ulaşmaktır. Diğer bir seçenek, ana şirketin faaliyetlerini çeşitlendirecek bir şirket edinmektir. Bazı durumlarda, şirketler sıfırdan başlamayı denemek yerine, yerleşik ve saygın bir şirket satın almanın faydası olabileceği için bu tercih edilebilir. Şirketler ayrıca farklı pazarlara odaklanan şirketlerle birleşmek ve çeşitlendirmek için birleşebilirler.

Çeşitlendirilmiş olmak, bir dizi avantaj sağlar. Şirket için daha istikrarlı bir gelir akışı sağlar ve daha uzun vadeli finansal güvenlik sağlar. Çeşitlendirme, bir şirketin değişen pazar dinamikleriyle daha hızlı bir şekilde uyum sağlamasına da olanak verebilir. Çeşitlendirilmiş şirketlerin, örneğin, birden çok pazarda aktif oldukları ve eğilimleri dikkatlice izledikleri için, sömürülebilen farklı pazarlar arasındaki bağlantıları görmeleri daha olasıdır.

Bir dezavantaj, bir şirketin çeşitlendikçe çok ince gerilmesi olabilir. Bir şirket çok hızlı hareket ederse, kâr elde edemediği bir pozisyonda olabilir, çünkü bu çeşitlilik için ödeme yapmaya çalışıyor. Bu, ürün ve hizmetleri çok yakında kullanıma sunmaya zorlayabilir ve eksik veya yetersiz düşünülmüş tekliflerle tüketici tahrişine maruz bırakabilir. Buna ek olarak, çeşitlendirilmiş bir şirket, tek bir pazara hükmedecek ve büyük bir pazar payını ele geçirmeyecektir, İşkur işsizlik maaşı                                                      
çünkü bu konudaki kaynakları yoğunlaştıramaz. Bu, çeşitlendirilmiş bir şirketin, çeşitlendirmemeyi tercih eden şirketlere sunulan tek bir pazardan özellikle büyük karlar bıraktığı anlamına gelir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?