Çekme Stratejisi nedir?
Bir çekme
stratejisi, bir pazarlama ve reklam türüdür. Müşterileri bir markayı veya ürünü
aktif olarak aramaları için ikna ederek çalışır. Amacı, KOSGEB kredi başvurusu
ürünü alışveriş yapanların göreceği ve bir satın alma ürünü
olarak satın alacağı yerlere ulaştırmak olan bir itme stratejisiyle çelişiyor.
İki terim tedarik zinciri yönetiminden kaynaklanmaktadır.
İki strateji arasındaki temel fark, bir satışa yol açan olayların
sırasıdır. Bir itme stratejisiyle, ürün normal olarak tüketicilerin göreceği ve
satın almaya karar vereceği şekilde mağazalara gönderilir. Bir çekme
stratejisiyle, tüketiciler arasında talep yaratmak için reklam ve benzeri
tekniklere daha fazla vurgu yapılmaktadır. Bu talep daha sonra perakendecilere
tedarikçiden hisse senedi siparişi vermesini ister ve bu da ürünü üreticiden
sipariş eder.
Bir itme stratejisi ve bir çekme stratejisi arasındaki
farkın iyi bir örneği kitap endüstrisidir. Kitapların yığın halinde basıldığı
ve daha sonra kitapçı raflarında depolandığı geleneksel kitap yayıncılığı büyük
ölçüde itme stratejisidir. Bir müşterinin satın almak istediği zaman ve ne
zaman sipariş vermek için kitap basıldığı, talep üzerine basılan talep üzerine,
çoğunlukla online olarak satılan kitaplar için gittikçe yaygın kullanılan bir
yöntem, büyük ölçüde bir çekme stratejisidir.
Çoğu durumda, ayrım oldukça net değildir. Örneğin, yeni bir
kahvaltı gevreği her iki strateji kullanılarak başlatılabilir. Reklam,
tüketicileri ürünü satın alma niyeti ile bir mağazayı ziyaret etmelerini
isteyecektir. Aynı zamanda, önde gelen mağaza içi ekranlar ve yüksek stok
seviyeleri, daha önceden ürüne sahip olmayan tüketiciler arasında satışları
artırabilir.
Çekme stratejisi, TV ve radyo reklamları veya gazete
reklamları gibi en geleneksel reklamları içeriyor. Ayrıca, ağızdan kelimeyi
güçlendirmek veya markaları çevrimiçi yapmak gibi yöntemleri de içerir. Bir
itme stratejisi perakendecileri hedeflemek ve ürünün bir ürünün başarıya
ulaşacağına ve tüketiciyi satış noktasında bilinçlendirecek şekilde ikna etmeye
daha fazla ikna etmektir.
Çoğu promosyon her iki stratejiyi de kullanıyor olsa da,İşkur işsizlik maaşı ürüne olan talep
konusunda bazı şüpheler olduğunda çekme stratejisi daha uygundur. Reklamlara
verilecek yanıt, mağazaların ihtiyaç duyacağı stok seviyeleri hakkında daha iyi
bir fikir verecektir. Bir itme stratejisi kullanmak işletmek için daha ucuz
olabilir, ancak üreticinin, talebin ne olacağının bilinmesinden önce bile belli
bir stok seviyesini sağlaması gerektiğinden daha fazla kumar oynar.
İki terim ilk olarak tedarik zincirlerinde kullanıldı. Bu
bağlamda, terimler, bir ürünü zincir boyunca ilerleten "kuvvet" e
işaret eder. Çekme sistemi, tüketicilerin üretime yön veren talep yarattığı
anlamına gelir. Bir itme sistemi, ürünleri talep yaratma umuduyla yaratır.
Yorumlar
Yorum Gönder