Çekme Stratejisi nedir?



Bir çekme stratejisi, bir pazarlama ve reklam türüdür. Müşterileri bir markayı veya ürünü aktif olarak aramaları için ikna ederek çalışır. Amacı, KOSGEB kredi başvurusu
ürünü alışveriş yapanların göreceği ve bir satın alma ürünü olarak satın alacağı yerlere ulaştırmak olan bir itme stratejisiyle çelişiyor. İki terim tedarik zinciri yönetiminden kaynaklanmaktadır.

İki strateji arasındaki temel fark, bir satışa yol açan olayların sırasıdır. Bir itme stratejisiyle, ürün normal olarak tüketicilerin göreceği ve satın almaya karar vereceği şekilde mağazalara gönderilir. Bir çekme stratejisiyle, tüketiciler arasında talep yaratmak için reklam ve benzeri tekniklere daha fazla vurgu yapılmaktadır. Bu talep daha sonra perakendecilere tedarikçiden hisse senedi siparişi vermesini ister ve bu da ürünü üreticiden sipariş eder.

Bir itme stratejisi ve bir çekme stratejisi arasındaki farkın iyi bir örneği kitap endüstrisidir. Kitapların yığın halinde basıldığı ve daha sonra kitapçı raflarında depolandığı geleneksel kitap yayıncılığı büyük ölçüde itme stratejisidir. Bir müşterinin satın almak istediği zaman ve ne zaman sipariş vermek için kitap basıldığı, talep üzerine basılan talep üzerine, çoğunlukla online olarak satılan kitaplar için gittikçe yaygın kullanılan bir yöntem, büyük ölçüde bir çekme stratejisidir.

Çoğu durumda, ayrım oldukça net değildir. Örneğin, yeni bir kahvaltı gevreği her iki strateji kullanılarak başlatılabilir. Reklam, tüketicileri ürünü satın alma niyeti ile bir mağazayı ziyaret etmelerini isteyecektir. Aynı zamanda, önde gelen mağaza içi ekranlar ve yüksek stok seviyeleri, daha önceden ürüne sahip olmayan tüketiciler arasında satışları artırabilir.

Çekme stratejisi, TV ve radyo reklamları veya gazete reklamları gibi en geleneksel reklamları içeriyor. Ayrıca, ağızdan kelimeyi güçlendirmek veya markaları çevrimiçi yapmak gibi yöntemleri de içerir. Bir itme stratejisi perakendecileri hedeflemek ve ürünün bir ürünün başarıya ulaşacağına ve tüketiciyi satış noktasında bilinçlendirecek şekilde ikna etmeye daha fazla ikna etmektir.

Çoğu promosyon her iki stratejiyi de kullanıyor olsa da,İşkur işsizlik maaşı ürüne olan talep konusunda bazı şüpheler olduğunda çekme stratejisi daha uygundur. Reklamlara verilecek yanıt, mağazaların ihtiyaç duyacağı stok seviyeleri hakkında daha iyi bir fikir verecektir. Bir itme stratejisi kullanmak işletmek için daha ucuz olabilir, ancak üreticinin, talebin ne olacağının bilinmesinden önce bile belli bir stok seviyesini sağlaması gerektiğinden daha fazla kumar oynar.

İki terim ilk olarak tedarik zincirlerinde kullanıldı. Bu bağlamda, terimler, bir ürünü zincir boyunca ilerleten "kuvvet" e işaret eder. Çekme sistemi, tüketicilerin üretime yön veren talep yarattığı anlamına gelir. Bir itme sistemi, ürünleri talep yaratma umuduyla yaratır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?