Bir Yazılım Şirketinin Tipik Organizasyon Yapısı Nedir?



Bir organizasyon yapısı, bir işletmenin yönetilme şekli ve çalışma dağıtımı modelidir. Bir yazılım şirketinin tipik organizasyon yapısı büyük KOSGEB kredi başvurusuölçüde büyüklüğüne bağlıdır. Bir veya iki yere sahip daha küçük şirketler ve sınırlı hacimlerde işlemler karmaşık yapılar gerektirmeyebilir. Bir başkan veya İcra Kurulu Başkanı (CEO) bunun yerine görevleri birkaç kişi arasında dağıtabilir. Bununla birlikte, çeşitli ürünler satan ve dünyanın farklı bölgelerinde iş çıkarları olan bir şirketin yapısı, normalde daha karmaşık alt yapıları denetlemek için bir CEO ister.

Bir CEO, normal olarak bir şirketin organizasyonel değişikliklerine ilişkin kararları onaylayan bir yönetim kuruluna cevap verir. Bir CEO'nun bir Baş Operasyon Sorumlusu (COO) ile çalışması daha büyük kuruluşlarda yaygındır. Çoğu durumda, bu yöneticiler bir yazılım şirketinin üç farklı yönünü denetler: yazılım geliştirme, finans ve pazarlama. Bir yönetici normalde bu işlevlerin her birini denetler.

Bir yazılım şirketi birden fazla coğrafi konuma sahip olduğunda organizasyon yapısı farklılık gösterebilir. Bir örgütü birincil işlevlerine bölmek yerine, bir plan kendi finans, üretim ve pazarlama için her konum sorumluluğunu devredebilir. Bu durumlarda, koordinatörler veya COO'lar genellikle her bir yerin kurumsal standartları desteklediğinden ve kurumsal hedefleri karşılamaya çalıştıklarından emin olurlar.

Yazılım geliştirme fonksiyonları bir yazılım şirketi için hayati önem taşır. Geliştirme genellikle kendi karmaşık organizasyon yapısını gerektirir. Örneğin, bir geliştirme grubu bir Baş Teknoloji Sorumlusu (CTO) tarafından belirlenen proje yöneticilerine sahip olmalıdır. Test geliştiriciler, programcılar ve mühendisler yazılım geliştirmede önemli rol oynarlar.

Bir yazılım şirketinin organizasyonel yapısı, iş akışı ve iletişim ile ilgili bilgileri de içermelidir. Bir pazarlama departmanının, projelerin müşterilerin beklentilerini karşıladığından emin olmak için yazılım geliştirme ile iletişim kurması gerekir. Bilgisayar ağları herhangi bir organizasyon yapısının önemli bir parçası haline gelmiştir.

Bir şirket büyüdükçe, organizasyon yapısı değişmelidir. Bu nedenle, bir yapının sürekli iyileştirme durumunda olduğu düşünülmektedir. Bir yöneticinin süreçleri gerçek zamanlı olarak analiz etmesi ve işlerin süreçleri iyileştirmek için nasıl dağıtıldığını değiştirmesi yaygındır. Yazılım şirketleri müşteri odaklı olma eğilimindedir, İşkur işsizlik bu yüzden yöneticiler için yeni ürünlerin veya ilgi alanlarının ihtiyaçlarını karşılamak için pazarlamayı değiştirmek de yaygındır.

Birleşme ve devralmalar gerçekleştiğinde, organizasyon yapısı da adapte olmalıdır. Genişleme ayrıca, iş ve sorumlulukların farklı yollarla temsil edilmesine de neden olabilir. Yapının çevresel tehlikeler gibi öngörülemeyen olaylar durumunda yapılması gereken adımları içermesi yaygın bir durumdur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?