Bir Yazılım Şirketinin Tipik Organizasyon Yapısı Nedir?
Bir
organizasyon yapısı, bir işletmenin yönetilme şekli ve çalışma dağıtımı
modelidir. Bir yazılım şirketinin tipik organizasyon yapısı büyük KOSGEB kredi başvurusuölçüde büyüklüğüne bağlıdır. Bir veya iki
yere sahip daha küçük şirketler ve sınırlı hacimlerde işlemler karmaşık yapılar
gerektirmeyebilir. Bir başkan veya İcra Kurulu Başkanı (CEO) bunun yerine
görevleri birkaç kişi arasında dağıtabilir. Bununla birlikte, çeşitli ürünler
satan ve dünyanın farklı bölgelerinde iş çıkarları olan bir şirketin yapısı,
normalde daha karmaşık alt yapıları denetlemek için bir CEO ister.
Bir CEO, normal olarak bir şirketin organizasyonel
değişikliklerine ilişkin kararları onaylayan bir yönetim kuruluna cevap verir.
Bir CEO'nun bir Baş Operasyon Sorumlusu (COO) ile çalışması daha büyük
kuruluşlarda yaygındır. Çoğu durumda, bu yöneticiler bir yazılım şirketinin üç
farklı yönünü denetler: yazılım geliştirme, finans ve pazarlama. Bir yönetici
normalde bu işlevlerin her birini denetler.
Bir yazılım şirketi birden fazla coğrafi konuma sahip
olduğunda organizasyon yapısı farklılık gösterebilir. Bir örgütü birincil
işlevlerine bölmek yerine, bir plan kendi finans, üretim ve pazarlama için her
konum sorumluluğunu devredebilir. Bu durumlarda, koordinatörler veya COO'lar
genellikle her bir yerin kurumsal standartları desteklediğinden ve kurumsal
hedefleri karşılamaya çalıştıklarından emin olurlar.
Yazılım geliştirme fonksiyonları bir yazılım şirketi için
hayati önem taşır. Geliştirme genellikle kendi karmaşık organizasyon yapısını
gerektirir. Örneğin, bir geliştirme grubu bir Baş Teknoloji Sorumlusu (CTO)
tarafından belirlenen proje yöneticilerine sahip olmalıdır. Test
geliştiriciler, programcılar ve mühendisler yazılım geliştirmede önemli rol
oynarlar.
Bir yazılım şirketinin organizasyonel yapısı, iş akışı ve
iletişim ile ilgili bilgileri de içermelidir. Bir pazarlama departmanının,
projelerin müşterilerin beklentilerini karşıladığından emin olmak için yazılım
geliştirme ile iletişim kurması gerekir. Bilgisayar ağları herhangi bir
organizasyon yapısının önemli bir parçası haline gelmiştir.
Bir şirket büyüdükçe, organizasyon yapısı değişmelidir. Bu
nedenle, bir yapının sürekli iyileştirme durumunda olduğu düşünülmektedir. Bir
yöneticinin süreçleri gerçek zamanlı olarak analiz etmesi ve işlerin süreçleri
iyileştirmek için nasıl dağıtıldığını değiştirmesi yaygındır. Yazılım
şirketleri müşteri odaklı olma eğilimindedir, İşkur işsizlik bu yüzden yöneticiler için
yeni ürünlerin veya ilgi alanlarının ihtiyaçlarını karşılamak için pazarlamayı
değiştirmek de yaygındır.
Birleşme ve devralmalar gerçekleştiğinde, organizasyon
yapısı da adapte olmalıdır. Genişleme ayrıca, iş ve sorumlulukların farklı
yollarla temsil edilmesine de neden olabilir. Yapının çevresel tehlikeler gibi
öngörülemeyen olaylar durumunda yapılması gereken adımları içermesi yaygın bir
durumdur.
Yorumlar
Yorum Gönder