Bir Satıcı Yöneticisi Ne Yapar?
Bir satıcı
yöneticisi, bir şirket ve tedarikçileri arasında bir iletişim ağı sağlayan bir
aracıdır. Çoğu satıcı yöneticisi çeşitli işletmeler için sözleşme bazında
çalışır, ancak sadece bir şirkette kalıcı olarak çalışan birkaç kişi vardır.
Bir satıcı yöneticisi sözleşmeleri yönetir, KOSGEB kredi başvurusu
finansal analizler yapar, ilişkileri yönetir, stratejileri
yönetir ve bir takımı yönetir.
Satıcı yöneticisinin ilk görevi satıcı bulmak ve bir
sözleşme oluşturmaktır. Bu, potansiyel tedarikçi firmaların, şirket hedeflerine
en uygun olanları belirlemek için kapsamlı bir şekilde araştırılmasını
gerektirir. Uygun bir satıcıyı bulduktan sonra, yönetici firma ile satıcı
arasındaki ilişkiyi açıkça tanımlayan adil bir iş bildirisi oluşturmak için
satıcıyla birlikte çalışmalıdır. Yönetici ayrıca, hem şirketin hem de
tedarikçinin ihtiyaçlarını karşılayan bir sözleşmeyi müzakere etmelidir.
Belirli bir satıcı ilişkisinin yararlarını ve negatiflerini
karşılaştıran finansal analiz yapmak, satıcı yöneticisinin başka bir görevidir.
Bu, teslim süresi, müşteri memnuniyeti ve kazanılan kar gibi ölçüm miktarları
gerektirir. Bir yöneticinin, kötü bir karar verilirse ortaya çıkabilecek olası
yansımalardan haberdar olması önemlidir ve farkında olmanın en iyi yolu, tüm
mevcut veriler üzerinde bir sekmeyi tutmaktır.
Satıcı yöneticisinin bir diğer önemli rolü ilişkileri
yönetmektir. Bir yönetici, her iki tarafın da mutlu olmasını sağlayan akıllı
bir strateji kullanmalıdır. Bu, müzakerelere katılmayı, belirli bir tarafı
taviz vermeye zorlamayı veya bir veya her iki tarafın da her şeyin yolunda
olduğunu garanti etmeyi gerektirebilir. En iyi satıcı yöneticileri genellikle
satışlarda daha önceki deneyime sahiptir.
Başarılı bir satıcı yöneticisi de daha geniş anlamda
düşünebilmelidir. Bir şirket ile satıcı arasında gerçekleşen her bir işlem, her
iki taraf için de faydalı olan stratejik olarak planlanmış bir sonuca sahip
olmalıdır. Gerekli olan ürünün elde edilmesi yeterli değildir ve fiyat dahil
olmak üzere fiyatın değişmesi ve yeterli miktarda stok bulunması durumunda
dikkate alınması gereken başka birçok faktör vardır.
Satıcı yönetimi de bir takım lideri gerektirir. Tipik bir
satıcı yöneticisi farklı görevler atanması gereken birkaç astrona sahiptir.
Bazıları sıkı kalite kurallarının sağlanmasına odaklanacak ve diğerleri ölçüm
hizmetlerinden sorumlu olacak. Yönetici nihai kararı vermesi gereken kişi
olmasına rağmen, astlarının görevlerini tamamlamakİşkur işsizlik maaşı için gereken eğitim
ve yetkinliğe sahip olmasını sağlamalıdır.
Satıcıları yönetmek bir satış elemanı, bir analist, bir
strateji uzmanı ve hatta bir lider olmayı gerektirir. Satıcı yöneticileri,
şirketin iş ve çıkışları ile iyi bir şekilde bilgilendirilmelidir. Tıbbi
gereçler, elektronik ürünler veya yiyecekler de dahil olmak üzere çalıştıkları
sektörde uzman olmalıdırlar.
Yorumlar
Yorum Gönder