Bir Pazar Challenger Nedir?



Bir pazar meydan okuyucu, belirli bir tüketici pazarının daha yüksek bir payını kazanmak için çok çalışan bir şirkettir ve endüstride ön koşucular olan işletmelere bir tehdit oluşturuyor. Rakibin mevcut payı, o pazarda yapılan satışların çoğunluğunu elinde bulunduran piyasa liderlerininkinden daha az olmakla birlikte, KOSGEB kredi başvurusugelecek vaat eden bir şirket kasten rekabet edecek ve bu liderlerden daha fazla müşteri yakalama işaretleri gösterecektir. belirli bir süre sonrası. Doğru şartlar göz önüne alındığında, bir pazar meydan okuyucu nihayetinde kendi başına bir pazar lideri olabilir.

Bir pazar meydan okuyucu kavramını anlamanın en kolay yollarından biri, yeni bir soda markasının lansmanını düşünmektir. Piyasada bir avuç sektör lideri tarafından pazarlanan yeni marka, tüketicilere ulaşmak ve ürünü denemeye ikna etmek için agresif bir pazarlama stratejisi izleyecektir. Stratejinin önemli sayıda tüketiciye ulaştığını ve eski yerleşik markalar ile olumlu bir şekilde karşılaştırmak için sodayı bulduğunu varsayarsak, pazar lideri birkaç yıl boyunca bu endüstri liderlerinden yakalanan pazar payını oluşturacaktır. Yeterince zaman verildiğinde, meydan okuyucunun satışları geleneksel liderlerin rakipleri ile rekabet edebilir ve bu da rakiplerin içecek endüstrisinde lider olarak tanınmasına izin verebilir.

Bir pazar meydan okuyucusu tarafından tüketicilerle ilişki kurma stratejilerinde kullanılan stratejiler, pazardaki rekabetin niteliğine ve şirketin amacına bağlı olarak değişecektir. Bazı durumlarda, rekabetin temeli bir fiyat savaşı olabilir, bununla birlikte, benzer nitelikteki bir ürünü tökezleyen, ancak daha düşük bir fiyat için mevcut olan liderler, liderlerin kendi fiyatlarına bazı teşvikler sunmalarına neden olabilecek bir hareket olabilir. Diğer zamanlarda, daha yeni ürünleri, daha kurulu diğer ürünlerden daha iyi, tat, kullanım kolaylığı veya başka tanımlanmış kriterlere dayanarak sunmaya odaklanabilir. Pazar meydan okuyucu, rekabetten daha çevre dostu bir operasyon olarak bile rekabet edebilir.

Tipik olarak, bir pazar meydan okuyucu, önemli miktarda pazar payını ele geçirme potansiyeli gösterecektir. Bu potansiyel genellikle, daha geniş tüketici piyasasında belirli sektörlere veya gruplara hitap ederek, piyasadaki yerleşik ve muhtemelen daha geleneksel liderlerle rekabet etmek için modern teknolojinin kullanımı ve işin pazarlama çabalarının gerçeği ile ortaya çıkar. satış hacminde istikrarlı bir artışa yol açan gerçek. İşkur işsizlik maaşıPazar meydan okuyucu olmanın her yönünü tanımlayan sihirli bir formül bulunmamakla birlikte, olay yerinde yeni olan ve eski rejime karşı uygulanabilir bir tehdit olarak algılanacak yeni müşteriler kazandıkları açıkça görülüyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?