Bir Pazar Challenger Nedir?
Bir pazar
meydan okuyucu, belirli bir tüketici pazarının daha yüksek bir payını kazanmak
için çok çalışan bir şirkettir ve endüstride ön koşucular olan işletmelere bir
tehdit oluşturuyor. Rakibin mevcut payı, o pazarda yapılan satışların
çoğunluğunu elinde bulunduran piyasa liderlerininkinden daha az olmakla
birlikte, KOSGEB kredi başvurusugelecek vaat
eden bir şirket kasten rekabet edecek ve bu liderlerden daha fazla müşteri
yakalama işaretleri gösterecektir. belirli bir süre sonrası. Doğru şartlar göz
önüne alındığında, bir pazar meydan okuyucu nihayetinde kendi başına bir pazar
lideri olabilir.
Bir pazar meydan okuyucu kavramını anlamanın en kolay
yollarından biri, yeni bir soda markasının lansmanını düşünmektir. Piyasada bir
avuç sektör lideri tarafından pazarlanan yeni marka, tüketicilere ulaşmak ve
ürünü denemeye ikna etmek için agresif bir pazarlama stratejisi izleyecektir.
Stratejinin önemli sayıda tüketiciye ulaştığını ve eski yerleşik markalar ile
olumlu bir şekilde karşılaştırmak için sodayı bulduğunu varsayarsak, pazar
lideri birkaç yıl boyunca bu endüstri liderlerinden yakalanan pazar payını
oluşturacaktır. Yeterince zaman verildiğinde, meydan okuyucunun satışları
geleneksel liderlerin rakipleri ile rekabet edebilir ve bu da rakiplerin içecek
endüstrisinde lider olarak tanınmasına izin verebilir.
Bir pazar meydan okuyucusu tarafından tüketicilerle ilişki
kurma stratejilerinde kullanılan stratejiler, pazardaki rekabetin niteliğine ve
şirketin amacına bağlı olarak değişecektir. Bazı durumlarda, rekabetin temeli
bir fiyat savaşı olabilir, bununla birlikte, benzer nitelikteki bir ürünü
tökezleyen, ancak daha düşük bir fiyat için mevcut olan liderler, liderlerin
kendi fiyatlarına bazı teşvikler sunmalarına neden olabilecek bir hareket
olabilir. Diğer zamanlarda, daha yeni ürünleri, daha kurulu diğer ürünlerden
daha iyi, tat, kullanım kolaylığı veya başka tanımlanmış kriterlere dayanarak
sunmaya odaklanabilir. Pazar meydan okuyucu, rekabetten daha çevre dostu bir
operasyon olarak bile rekabet edebilir.
Tipik olarak, bir pazar meydan okuyucu, önemli miktarda
pazar payını ele geçirme potansiyeli gösterecektir. Bu potansiyel genellikle,
daha geniş tüketici piyasasında belirli sektörlere veya gruplara hitap ederek,
piyasadaki yerleşik ve muhtemelen daha geleneksel liderlerle rekabet etmek için
modern teknolojinin kullanımı ve işin pazarlama çabalarının gerçeği ile ortaya
çıkar. satış hacminde istikrarlı bir artışa yol açan gerçek. İşkur işsizlik maaşıPazar meydan okuyucu
olmanın her yönünü tanımlayan sihirli bir formül bulunmamakla birlikte, olay
yerinde yeni olan ve eski rejime karşı uygulanabilir bir tehdit olarak
algılanacak yeni müşteriler kazandıkları açıkça görülüyor.
Yorumlar
Yorum Gönder