Bir Kitle Profili Nedir?
"Kitle
profili", bir televizyon kanalı veya bir dergi gibi belirli bir ortamı
okuyan, görüntüleyen veya dinleyenlerin özelliklerini tanımlamak için
kullanılan bir terimdir. Böyle bir profil genellikle yaklaşık gelir, ev
sahipliği, araç sahipliği ve satın alma modelleri gibi ekonomik bilgileri
içerir. Ayrıca sosyal alışkanlıklar ve coğrafi konum hakkında bilgi içerebilir.
Bir kitle profili, reklamlarını, ürünlerini veya hizmetlerini satın alma
olasılığı yüksek insanların onları görecekleri yerlerde görüntülemek isteyen
reklamverenler için özellikle önemli olabilir. KOSGEB kredi başvurusu
Çeşitli medya kaynaklarının kitleleriyle ilgili genel sosyal
ve ekonomik bilgiler, reklamverenlerin reklamları için en etkili yerleşimi
seçmelerine büyük ölçüde yardımcı olabilir.
Bir kitle profili, reklamverenlere çeşitli farklı nedenlerle
yardımcı olabilir. Bir kitle hakkında ekonomik bilgiler, reklamverenlerin
okuyucuların, görüntüleyenlerin veya dinleyicilerin finansal kaynaklara veya
sunulan ürünlere veya hizmetlere duyulan ihtiyacı olup olmadığını
yargılamalarına izin verir. Örneğin, ev veya araba mülkiyeti hakkında bilgi
sahibi olmak, reklamcıların ev veya araba ürünlerini satmaya çalışıp
çalışmadıklarına dair bilgi sağlar. Bir kitle profili, birçok okuyucunun,
izleyicinin veya dinleyicinin farklı birincil dillere sahip olduğunu ve
yalnızca sözlü reklamların özellikle akıllı olanlardan daha iyi olabileceğini
ortaya çıkarabilir.
Bazı reklam şirketlerinin, izleyicileri hakkında bilgi
toplamaya ayrılmış bölümleri vardır, diğerleri ise bu bilgileri üçüncü
taraflardan satın alır. Bu bilgilerin bazıları ayrıntılı kitle profilleri
şeklinde olabilir, ancak bazen yalnızca yaş, cinsiyet ve ırk gibi demografik
bilgilere ihtiyaç duyulur. Kitle profilleri, birçok reklamverenin iş
planlarının merkezinde yer aldığından, kitlenin kitlesini nispeten iyi bilmeden
reklam verebileceği konusunda bilinçli kararlar vermek zordur. Bu tür bilgileri
araştırmadan veya satın almadan, reklam sürecinin büyük bir kısmının tahmin
çalışması olması gerekir.
Bazı durumlarda, yeni medya kaynakları bir görüntü sunmaya
ve belirli bir kitle profiline hitap eden bilgi veya eğlence sağlamaya çalışır.
Örneğin, birçok işletme ve medya kaynağı, sağladıkları içeriğe göre belirli bir
kitle oluşturmaya çalışır. İstenen kitle profili,İşkur işsizlik maaşı örneğin, özellikle
site bir ürün veya hizmet satıyorken, web sitesi tasarımı sırasında özellikle
önemlidir. Belirli bir hedef kitleyi göz önünde bulundurarak bir web sitesi
tasarlamak, genellikle rastgele veya izleyici için belirli bir plan olmaksızın
tasarlanandan daha kolay ve daha az göz korkutucu bir siteyle sonuçlanır.
Yorumlar
Yorum Gönder