Bir Kitle Profili Nedir?



"Kitle profili", bir televizyon kanalı veya bir dergi gibi belirli bir ortamı okuyan, görüntüleyen veya dinleyenlerin özelliklerini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Böyle bir profil genellikle yaklaşık gelir, ev sahipliği, araç sahipliği ve satın alma modelleri gibi ekonomik bilgileri içerir. Ayrıca sosyal alışkanlıklar ve coğrafi konum hakkında bilgi içerebilir. Bir kitle profili, reklamlarını, ürünlerini veya hizmetlerini satın alma olasılığı yüksek insanların onları görecekleri yerlerde görüntülemek isteyen reklamverenler için özellikle önemli olabilir. KOSGEB kredi başvurusu
Çeşitli medya kaynaklarının kitleleriyle ilgili genel sosyal ve ekonomik bilgiler, reklamverenlerin reklamları için en etkili yerleşimi seçmelerine büyük ölçüde yardımcı olabilir.

Bir kitle profili, reklamverenlere çeşitli farklı nedenlerle yardımcı olabilir. Bir kitle hakkında ekonomik bilgiler, reklamverenlerin okuyucuların, görüntüleyenlerin veya dinleyicilerin finansal kaynaklara veya sunulan ürünlere veya hizmetlere duyulan ihtiyacı olup olmadığını yargılamalarına izin verir. Örneğin, ev veya araba mülkiyeti hakkında bilgi sahibi olmak, reklamcıların ev veya araba ürünlerini satmaya çalışıp çalışmadıklarına dair bilgi sağlar. Bir kitle profili, birçok okuyucunun, izleyicinin veya dinleyicinin farklı birincil dillere sahip olduğunu ve yalnızca sözlü reklamların özellikle akıllı olanlardan daha iyi olabileceğini ortaya çıkarabilir.

Bazı reklam şirketlerinin, izleyicileri hakkında bilgi toplamaya ayrılmış bölümleri vardır, diğerleri ise bu bilgileri üçüncü taraflardan satın alır. Bu bilgilerin bazıları ayrıntılı kitle profilleri şeklinde olabilir, ancak bazen yalnızca yaş, cinsiyet ve ırk gibi demografik bilgilere ihtiyaç duyulur. Kitle profilleri, birçok reklamverenin iş planlarının merkezinde yer aldığından, kitlenin kitlesini nispeten iyi bilmeden reklam verebileceği konusunda bilinçli kararlar vermek zordur. Bu tür bilgileri araştırmadan veya satın almadan, reklam sürecinin büyük bir kısmının tahmin çalışması olması gerekir.

Bazı durumlarda, yeni medya kaynakları bir görüntü sunmaya ve belirli bir kitle profiline hitap eden bilgi veya eğlence sağlamaya çalışır. Örneğin, birçok işletme ve medya kaynağı, sağladıkları içeriğe göre belirli bir kitle oluşturmaya çalışır. İstenen kitle profili,İşkur işsizlik maaşı örneğin, özellikle site bir ürün veya hizmet satıyorken, web sitesi tasarımı sırasında özellikle önemlidir. Belirli bir hedef kitleyi göz önünde bulundurarak bir web sitesi tasarlamak, genellikle rastgele veya izleyici için belirli bir plan olmaksızın tasarlanandan daha kolay ve daha az göz korkutucu bir siteyle sonuçlanır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?