Artırılmış Bir Ürün Nedir?


Artırılmış ürün, benzer rakiplerden ayrılan ek özelliklere ve hizmetlere sahip bir üründür. Şirketler gelirlerini artırmak için ürünlerini büyütürler ve sundukları ürün ve hizmet türlerine bağlı olarak süreçte ek gelir akışı yaratabilirler. Tüketiciler tercihe bağlı olarak bir ürün seçtiğinde tercihli bir ürün seçebilir ve bu da üreticilerin, KOSGEB kredi başvurusu
tüketicilerin dikkatini çekmek ve tutmak için ürünlerine yenilikler eklemeye devam etmesini talep eder.

Çekirdek ürün, bilgisayar gibi bir şey olabilir. Üretici, garanti, müşteri desteği, kulüp ile üyelik veya bilgisayarla birlikte gelen, dizüstü bilgisayar kasası veya klavye gibi aksesuarlar ekleyebilir. Bir bilgisayar imalatçısı, benzer kalitede çalışan benzer ürünler üreten birçok üreticiye sahiptir ve tüketiciler, artırılmış ürün paketi temelinde çeşitli teklifler arasında ayrım yapabilir.

İki benzer seçenek arasında seçim yapan tüketiciler, bir vaka ve bir yıllık destek planı ile birlikte gelen dizüstü bilgisayar gibi daha belirgin avantajları olanı seçebilir. Tüketicilerin daha fazla ürüne daha fazla ödeme yapmalarını sağlamak da mümkündür, çünkü tüketici ekstra özellikleri daha iyi bir hale getirmiş gibi hissedebilir. Tüketiciler bu seçenekleri değer arttırıcıları olarak görürler ve mevcut özelliklerin düzeyine bağlı olarak ürün ve pazarlama ile etkileşime girebilirler.

Arttırılmış ürün oluşturma maliyetleri değişebilir. Genellikle, küçük, düşük maliyetli önlemler perakende fiyatına önemli ölçüde katkıda bulunabilir, bu da üretici için iyi bir anlaşma olmasına rağmen tüketici için çok iyi bir şey değildir. Bazı artırılmış ürün paketleri, az sayıda tüketicinin ekstra özellikten faydalanacağına güvenmektedir. Bir sigorta şirketi, örneğin, her bir müşteri tarafından kullanılmayacağı gerekçesiyle, İşkur işsizlik maaşı premium politikalara ücretsiz yedek paket ekleyebilir ve böylece çekme masrafları düşük kalmalıdır.

Pazarlama departmanları yeni ürünlerin nasıl geliştirileceğine ve ne tür özellikler sunacağına karar vermek için ürün geliştirme ekipleriyle birlikte çalışır. Ekip değere ekleyebileceğini düşündükleri ek önerilere sahip olabilir ve pazarlamacılar veri toplamak için odak gruplarını ve diğer tüketici çalışmalarını kullanabilir. Ayrıca, tüketicilerin her adımda daha fazla özelliklere sahip düşük, orta ve yüksek fiyatlı sürümlerden seçim yapabileceği ürün katmanları da oluşturabilirler. Bu, artırılmış ürünün avantajlarını, çok düşük RAM'lı bir bilgisayar gibi, spektrumun ucuz ucunda ne aldıklarını veya yalnızca asgari özelliklere sahip bir araba olduğunu göstererek, yüksek ölçekte fayda sağlayabileceğinin altını çizebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?