Artırılmış Bir Ürün Nedir?
Artırılmış
ürün, benzer rakiplerden ayrılan ek özelliklere ve hizmetlere sahip bir
üründür. Şirketler gelirlerini artırmak için ürünlerini büyütürler ve
sundukları ürün ve hizmet türlerine bağlı olarak süreçte ek gelir akışı
yaratabilirler. Tüketiciler tercihe bağlı olarak bir ürün seçtiğinde tercihli
bir ürün seçebilir ve bu da üreticilerin, KOSGEB kredi başvurusu
tüketicilerin dikkatini çekmek ve tutmak için ürünlerine
yenilikler eklemeye devam etmesini talep eder.
Çekirdek ürün, bilgisayar gibi bir şey olabilir. Üretici,
garanti, müşteri desteği, kulüp ile üyelik veya bilgisayarla birlikte gelen,
dizüstü bilgisayar kasası veya klavye gibi aksesuarlar ekleyebilir. Bir
bilgisayar imalatçısı, benzer kalitede çalışan benzer ürünler üreten birçok
üreticiye sahiptir ve tüketiciler, artırılmış ürün paketi temelinde çeşitli
teklifler arasında ayrım yapabilir.
İki benzer seçenek arasında seçim yapan tüketiciler, bir
vaka ve bir yıllık destek planı ile birlikte gelen dizüstü bilgisayar gibi daha
belirgin avantajları olanı seçebilir. Tüketicilerin daha fazla ürüne daha fazla
ödeme yapmalarını sağlamak da mümkündür, çünkü tüketici ekstra özellikleri daha
iyi bir hale getirmiş gibi hissedebilir. Tüketiciler bu seçenekleri değer
arttırıcıları olarak görürler ve mevcut özelliklerin düzeyine bağlı olarak ürün
ve pazarlama ile etkileşime girebilirler.
Arttırılmış ürün oluşturma maliyetleri değişebilir.
Genellikle, küçük, düşük maliyetli önlemler perakende fiyatına önemli ölçüde
katkıda bulunabilir, bu da üretici için iyi bir anlaşma olmasına rağmen
tüketici için çok iyi bir şey değildir. Bazı artırılmış ürün paketleri, az
sayıda tüketicinin ekstra özellikten faydalanacağına güvenmektedir. Bir sigorta
şirketi, örneğin, her bir müşteri tarafından kullanılmayacağı gerekçesiyle, İşkur işsizlik maaşı premium politikalara ücretsiz yedek paket
ekleyebilir ve böylece çekme masrafları düşük kalmalıdır.
Pazarlama departmanları yeni ürünlerin nasıl
geliştirileceğine ve ne tür özellikler sunacağına karar vermek için ürün
geliştirme ekipleriyle birlikte çalışır. Ekip değere ekleyebileceğini
düşündükleri ek önerilere sahip olabilir ve pazarlamacılar veri toplamak için
odak gruplarını ve diğer tüketici çalışmalarını kullanabilir. Ayrıca,
tüketicilerin her adımda daha fazla özelliklere sahip düşük, orta ve yüksek
fiyatlı sürümlerden seçim yapabileceği ürün katmanları da oluşturabilirler. Bu,
artırılmış ürünün avantajlarını, çok düşük RAM'lı bir bilgisayar gibi,
spektrumun ucuz ucunda ne aldıklarını veya yalnızca asgari özelliklere sahip
bir araba olduğunu göstererek, yüksek ölçekte fayda sağlayabileceğinin altını
çizebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder