Artımlı Analiz Nedir?


Artan analiz, küçük veya marjinal değişikliklerin etkisini değerlendirerek karar vermeye yardımcı olmak için kullanılan bir tekniktir. Kökenleri on dokuzuncu yüzyılda Alfred Marshall gibi ekonomistlerin türettiği KOSGEB kredi başvurusu
 marjinal analiz prensipleriyle bağlantılıdır. Bu miras göz önüne alındığında, artan analiz ayrıca marjdaki kararlara yardımcı olacak bir prosedür olarak tanımlanmaktadır.

Artımlı analizin en önemli prensibi, kararla ilgili olan tek şeyin kararın sonucu olarak farklı olacak olmasıdır. İkinci ve ilgili bir ilke, geçmişte bir maliyetin ya da olumsuzluğun kurtarılamaz ya da kaldırılamaz olması durumunda, gelecekteki bir kararla ilgisizdir. Bu iki ilke evrensel uygulamaya sahiptir. Bu analiz tarzı, mühendislik, mimarlık, yönetim, epidemiyoloji, tıp, demografi, sosyoloji, tüketici davranışı ve yatırım yönetimi gibi hemen hemen her disiplinde birçok karar verir.

Artan analiz hem kısa hem de uzun vadeli sorunlara uygulanabilir, ancak özellikle kısa vadeli kararlar için uygundur. Kısa vadede, üretim kapasitesi değişmeden kalır, bu nedenle, sabit maliyetler kapasite değişimleri nedeniyle değişmez. Uzun vadede, üretim kapasitesi değiştirilebilir; Bu nedenle daha fazla elemanın genellikle artan bir analize dahil edilmesi gerekecektir.

Günlük hayatta basit bir durum, artan bir analiz örneği sağlar. Evine gitmek için işten ayrılan bir işçiyi düşünün. Yiyecekler evden eve doğru bir mağazada biraz daha yüksek fiyatlarla satın alınabilir ve satın alınabilir ya da evden 3 mil (4.82 km) uzakta bir mağazaya gidilerek daha düşük fiyatlarla satın alınabilir. İşçi, eve gidişte bakkaliye satın almaya karar verdi, çünkü artan seyahat masrafları söz konusu değil ve bakkal fiyatlarındaki artış, çalışanın zamana göre daha az ve daha uzak bir mağazaya gitmek için gerekli diğer maliyetlerden daha az olacaktır.

İşletmede, firmalar, yeni varlıkların satın alınması, satın almalar ve elden çıkarmalar, kapasite artırımı ve ek hammadde işleme kararları dahil olmak üzere finansal kiralama gibi çok çeşitli kararlara yardımcı olmak için artımlı analizler kullanırlar. Kilit bir konu genellikle sermaye harcamaları, maliyetleri ve gelirleri üzerindeki artımlı etkileri belirlemektedir. Bu olaydan önce her zaman net bir şekilde kesilmez ve kararlar genellikle gereklidir.

Örneğin, küçük bir sipariş şeklinde yeni geliri kabul edip etmeyeceğine karar veren bir imalat firması, sipariş kabul edilirse hangi maliyetlerin değişeceğini belirtmek zorundadır. Kira ödemeleri, sigortalar, yerel yönetim oranları, temizlik maliyetleri ve telekomünikasyon İşkur işsizlik maaşı kiralama maliyetleri dahil olmak üzere çok sayıda maliyet sabit kalacaktır. Hammadde maliyetleri artacaktır. Bununla birlikte, fabrika işgücü maliyetleri üzerindeki etkisi açık değildir. Sistemde yeterli boşluk varsa, aynı kalabilirler; Aksi takdirde, analiz için yeni işe alınan faktörlerin hesaba katılması gerekebilir.

Artan analizlere bazen artan maliyet analizi, ilgili maliyet analizi veya diferansiyel maliyet analizi denir. Bu terimler kafa karıştırıcı olabilir, çünkü tekniğin sadece maliyetlere odaklandığını, ancak bu yanlıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adil Pazar Değeri Nedir?

Farklı Gazete Reklam Türleri Nelerdir?

Farklı Durum Analizi Türleri Nelerdir?