Artımlı Analiz Nedir?
Artan
analiz, küçük veya marjinal değişikliklerin etkisini değerlendirerek karar
vermeye yardımcı olmak için kullanılan bir tekniktir. Kökenleri on dokuzuncu
yüzyılda Alfred Marshall gibi ekonomistlerin türettiği KOSGEB kredi başvurusu
marjinal analiz
prensipleriyle bağlantılıdır. Bu miras göz önüne alındığında, artan analiz
ayrıca marjdaki kararlara yardımcı olacak bir prosedür olarak tanımlanmaktadır.
Artımlı analizin en önemli prensibi, kararla ilgili olan tek
şeyin kararın sonucu olarak farklı olacak olmasıdır. İkinci ve ilgili bir ilke,
geçmişte bir maliyetin ya da olumsuzluğun kurtarılamaz ya da kaldırılamaz
olması durumunda, gelecekteki bir kararla ilgisizdir. Bu iki ilke evrensel
uygulamaya sahiptir. Bu analiz tarzı, mühendislik, mimarlık, yönetim,
epidemiyoloji, tıp, demografi, sosyoloji, tüketici davranışı ve yatırım
yönetimi gibi hemen hemen her disiplinde birçok karar verir.
Artan analiz hem kısa hem de uzun vadeli sorunlara
uygulanabilir, ancak özellikle kısa vadeli kararlar için uygundur. Kısa vadede,
üretim kapasitesi değişmeden kalır, bu nedenle, sabit maliyetler kapasite
değişimleri nedeniyle değişmez. Uzun vadede, üretim kapasitesi değiştirilebilir;
Bu nedenle daha fazla elemanın genellikle artan bir analize dahil edilmesi
gerekecektir.
Günlük hayatta basit bir durum, artan bir analiz örneği
sağlar. Evine gitmek için işten ayrılan bir işçiyi düşünün. Yiyecekler evden
eve doğru bir mağazada biraz daha yüksek fiyatlarla satın alınabilir ve satın
alınabilir ya da evden 3 mil (4.82 km) uzakta bir mağazaya gidilerek daha düşük
fiyatlarla satın alınabilir. İşçi, eve gidişte bakkaliye satın almaya karar
verdi, çünkü artan seyahat masrafları söz konusu değil ve bakkal fiyatlarındaki
artış, çalışanın zamana göre daha az ve daha uzak bir mağazaya gitmek için
gerekli diğer maliyetlerden daha az olacaktır.
İşletmede, firmalar, yeni varlıkların satın alınması, satın
almalar ve elden çıkarmalar, kapasite artırımı ve ek hammadde işleme kararları
dahil olmak üzere finansal kiralama gibi çok çeşitli kararlara yardımcı olmak
için artımlı analizler kullanırlar. Kilit bir konu genellikle sermaye
harcamaları, maliyetleri ve gelirleri üzerindeki artımlı etkileri
belirlemektedir. Bu olaydan önce her zaman net bir şekilde kesilmez ve kararlar
genellikle gereklidir.
Örneğin, küçük bir sipariş şeklinde yeni geliri kabul edip
etmeyeceğine karar veren bir imalat firması, sipariş kabul edilirse hangi
maliyetlerin değişeceğini belirtmek zorundadır. Kira ödemeleri, sigortalar,
yerel yönetim oranları, temizlik maliyetleri ve telekomünikasyon İşkur işsizlik maaşı kiralama maliyetleri dahil olmak üzere çok
sayıda maliyet sabit kalacaktır. Hammadde maliyetleri artacaktır. Bununla
birlikte, fabrika işgücü maliyetleri üzerindeki etkisi açık değildir. Sistemde
yeterli boşluk varsa, aynı kalabilirler; Aksi takdirde, analiz için yeni işe
alınan faktörlerin hesaba katılması gerekebilir.
Artan analizlere bazen artan maliyet analizi, ilgili maliyet
analizi veya diferansiyel maliyet analizi denir. Bu terimler kafa karıştırıcı
olabilir, çünkü tekniğin sadece maliyetlere odaklandığını, ancak bu yanlıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder